مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم موزه زنده «صحن نو» مرکزی باشد که هر زائری مشتاق باشد در اینجا حضور پیدا کند و اینجا را به مثابه یک زمینه برای ارتقاء معنویت، معرفت و تکمیل زیارتش ببیند.

امیدواریم موزه زنده «صحن نو» زمینه‌ای برای ارتقای معرفت زائران باشد

به گزارش قدس آنلاین ، وحید جلیلی شامگاه گذشته در شب شعر «امام آرمان‌ها» که به‌مناسبت سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در موزه زنده «صحن نو» مشهد برگزار شد، گفت: موزه زنده زیارت قرار است مرکزی برای فرهنگ انقلاب اسلامی با عمق تاریخی و ژرفای عمیق دینی‌اش باشد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بخش انقلاب اسلامی این موزه افتتاح شده است و در ماه آینده فازهای بعدی این موزه که شامل زندگی امام موسی بن جعفر(ع) و جو سیاسی بغداد در آن دوران، سفر امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و دوره هزار 200 سال بعد از امام رضا(ع) تا دوره معاصر بازگو شود.

وی با اشاره به انجام مطالعات تحقیقاتی طی دو سال اخیر برای ساخت بخش‌های مختلف این موزه در دوران عباسی، بیان کرد: در طول تاریخ به‌‍خصوص در دوران عباسی در کنار کتاب‌هایی مانند قصه‌های هزار و یک شب شاهد حضور جریان حق و باطل در حوزه ادبیات هستیم، به‌طوری که دعبل‌هایی در این دوران بوده‌اند که پیام مبارزه را زنده نگه داشتند و به شما رسانده‌اند.

جلیلی عنوان کرد: در فاز بغداد قدیم، بیت الحکمه، دارالعلم، هجوم جریانات تئوریک یونانی و سرکوب شدن اندیشه ناب اسلامی می‌بینید، در فاز بعدی مسیر حرکت امام رضا(ع) یعنی مسیر سفر از مدینه، شلمچه، اهواز، استخر، ابرکوه تا برسند، رباط پشت بادام، طبس، نیشابور و مرو نمایش داده می‌شود، دوره هزار و  200 سال بعد از امام رضا(ع) که تا دوره معاصر را نشان می‌دهد، فاز بعدی این پروژه است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه  همواره یکی از سر فصل‌های اصلی در روایت تاریخ مبارزات ملت ما سر فصل ادب و هنر به‌خصوص شعر است، افزود: ما از طرح و ایده‌ها برای بهتر شدن این موزه استقبال می‌کنیم و مسلما فاز اول این موزه با نواقصی همراه است که همفکری و ارائه ایده می‌تواند در بهتر شدن این موزه به ما کمک کند.

وی به‌مخاطب کودک و نوجوان این موزه اشاره و عنوان کرد: موزه فضای خوبی  در مواجهه کودک و نوجوان  دارد، دوستان شاعر در این حوزه می‌توانند کمک زیادی به ما کنند.

جلیلی اظهار کرد: امیدواریم این موزه مرکزی باشد که هر زائری که  وارد مشهد می‌شود و به زیارت امام رضا(ع) می‌رود مشتاق باشد در اینجا حضور پیدا کند و اینجا را به مثابه یک زمینه برای ارتقاء معنویت، معرفت و تکمیل زیارتش ببیند.

گفتنی است؛ این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) و انجمن شعر امین مشهد برگزار شد و در این نشست ۱۸ نفر از شاعران مشهد و تعدادی از شاعران مهمان از سایر استان‌ها و کشور افغانستان  از جمله محمد علی مؤدب، مهدی آخرتی و محمد کاظم کاظمی اشعار خود را در وصف شهدای قیام ۱۵ خرداد و رحلت امام خمینی(ره) خواندند.

منبع : فارس

 انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.