دبیر شورای زکات و مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌ آوری زکات فطره و کفاره در شهرها و روستاهای این استان مستقر شده اند.

۲۷۰۰پایگاه برای جذب زکات فطره و کفاره در خراسان رضوی استقرار دارند

به گزارش قدس آنلاین ؛ حبیب الله آسوده روز پنجشنبه  افزود: از این تعداد صندوق و پایگاه شهری و روستایی ۵۰۰ صندوق در مشهد و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئول جمع آوری زکات است، اظهار داشت: پایگاه‌های یاد شده در مشهد در مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد، مساجد، واحدهای صنفی، ادارات، معابر عمومی و خیابان‌های پرتردد، پایانه‌های مسافربری، ناوگان حمل و نقل عمومی و اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده و ۵۵ پایگاه سیار نیز در این شهر فعالیت دارند.
وی گفت: شورای زکات به عنوان مرجع قانونی از فعالیت پایگاه‌های فاقد مجوز در این زمینه جلوگیری می‌کند لذا برای پیشگیری از تخلفات احتمالی با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات استان، مؤسسه‌های خیریه و نهادهایی که با داشتن مجوز جمع آوری فطریه و کفارات اقدام به ایجاد صندوق و پایگاه کرده اند باید نشان شورای زکات را در پایگاه‌های خود نصب کنند. آسوده افزود: نیکوکاران نیز باید فطریه و کفاره خود را به پایگاه‌ها و صندوق‌های دارای مجوز و نام و نشان مشخص پرداخت کنند و به کارت شناسایی افراد مستقر در پایگاه‌ها توجه نمایند. وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های مجازی در این زمینه و شماره حساب‌هایی که از طریق مراکز غیر رسمی اعلام می‌شود اظهار داشت: اینگونه دریافت‌ها قابل تأیید نیستند و احتمال سود جویی و سو استفاده در آنها وجود دارد.
وی گفت: این نهاد به نیابت از مردم به توزیع وجوه فطریه در اسرع وقت اقدام می‌کند که در این راستا لیست نیازمندان تهیه شده و بعد از شمارش وجوه، با هماهنگی بانک عامل به حساب سرپرستان خانوار نیازمند واریز می‌شود.
هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در استان خراسان رضوی در قالب بیش از ۲۲۰ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.