«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به دعوت همتای تاجیکی خود در تاریخ 14 ژوئن سال جاری به منظور شرکت در کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

 روحانی به «دوشنبه» می‌رود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بنابر گزارش مرکز مطبوعاتی وزارت امور خارجه تاجیکستان، حضور رئیس جمهور ایران در این کنفرانس در جریان سفر رسمی «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه این کشور به تهران و ملاقات وی با مقامات عالی جمهوری اسلامی تایید شده است.

در جریان سفر مهرالدین به تهران و ملاقات با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران یادداشت تفاهمی میان دولت های دو کشور در مورد اصول و چارچوب روابط دوجانبه در حوزه امنیت به امضا رسید.

طبق این یادداشت تفاهم طرفین به انجام همکاری های پرثمر در زمینه امنیت و مبارزه با جرایم سازمان یافته، مبارزه با تروریسم و تامین مالی آن، جلوگیری از قاچاق اسلحه و مواد منفجره، مبارزه با مهاجرت غیر قانونی، قاچاق انسان، پیشگیری و کنترل جرایم با استفاده از فناوری های اطلاعاتی، جلوگیری از پولشویی، تامین مالی تروریسم و افراط‌گرایی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، متعهد شدند.

کارشناسان سفر آتی روحانی به تاجیکستان، بعد از سردی روابط میان دو کشور در چند سال اخیر، را به عنوان آغاز مرحله جدید و بهبود روابط میان تهران و دوشنبه عنوان کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.