نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکراتی با مقامات بروکسل برای پیوستن مسکو به مکانیزم مالی «اینستکس» خبر داده و یادآور شد که اروپا در اجرای این طرح هنوز موفقیتی نداشته و با مشکلات زیادی مواجه است.

روسیه در مسیر پیوستن به «اینستکس»

"ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرگزاری «اینترفکس» اعلام کرد که مقامات مسکو و بروکسل در حال انجام مذاکراتی درباره پیوستن روسیه به مکانیزم ویژه «اینستکس» برای مبادلات مالی با ایران هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم وی گفت: «ما در حال انجام مذاکراتی در این رابطه هستیم. البته طرف‌های اروپایی پنهان نمی‌کنند که «اینستکس» با مشکلات نه چندان کمی متولد شده و این مشکلات همچنان ادامه دارد.»

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، اروپا از نظریه راه اندازی مکانیزم مالی «اینستکس» صرف نظر نکرده است، ولی فعلاً در این زمینه موفقیت زیادی نداشته است.

لازم به یادآوری است که در ماه ژانویه سال جاری سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیساز ایجاد مکانیزم ویژه‌ای برای مبادلات مالی خود با ایران، تحت عنوان «اینستکس»، خبر دادند که امکان حمایت از روابط اقتصادی-بازرگانی با تهران و دور زدن تحریم‌های جدید آمریکا را فراهم خواهد ساخت. البته عدم تحقق عملی این طرح مقامات تهران را درباره وعده‌های طرف‌های اروپایی در این باره دچار تردید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.