مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل سوریه ابراز رضایت کرد و گفت که در تیم او سن و سال ملاک کنار گذاشتن بازیکنان نیست.

داشتن امکانات لوکس حق تیم ملی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مارک ویلموتس پس از برتری ۵ بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی سوریه اظهار داشت: امروز بازی خوبی را شاهد بودیم. تیم منسجمی از شاگردانم دیدم و مهم این بود که در طول بازی خطوط دفاعی و تهاجمی خوب عمل کردند.

وی افزود: در دفاع بسیار خوب عمل کردیم، اگر چه در هنگام بازگشت‌ها آن‌طور که توقع داشتم، عمل نکردیم، اما در مجموع خط دفاعی ما خوب کار کرد. امید ابراهیمی بسیار خوب بازی کرد و به خوبی توپ پخش کرد. گل‌های زیبایی نیز به ثمر رساندیم تا باعث زیباتر شدن بازی شود. همین‌طور باید از تماشاگران به خاطر تشویق‌های‌شان تشکر کنم. ضمن اینکه میان آنها بازیکنان پیشین تیم ملی و پیشکسوتان بودند که حرکت بسیار زیبایی بود. این خیلی زیباست که دور هم باشند و به تیم ملی روحیه بدهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: خیلی از بازیکنان ما چهار پنج هفته بود که پا به توپ نشده بودند، اما امروز با جدیت بازی کردند، مخصوصاً کریم انصاری‌فرد که در زمین دوندگی زیادی داشت. اگر چه گل نزد، اما الزامی نیست که در هر بازی گل بزنید. او بازی خوبی ارائه کرد. ما از شش تعویض خود استفاده و زمان بازی را مدیریت کردیم. ما به فاصله چند روز یک بازی دیگری (دیدار دوستانه با کره جنوبی) داریم و با توجه به خستگی سفر از سایر بازیکنان نیز استفاده می کنیم. مطمئناً با همین سیستم که سیستم خوبی بود، در بازی بعد جلو خواهیم رفت.

ویلموتس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «فاصله خطوط دفاعی و هافبک بیشتر شده بود و به همین خاطر موقعیت‌هایی به حریف داده شد. چه برنامه‌ای برای این مشکل دارید؟»، گفت: ما به تناسب بازیکنانی که داریم، سیستم را می‌چینیم. سؤال خوبی بود و همان‌طور که دیدید هافبک‌ها خوب نفوذ کردند و به همین خاطر است که می‌گویم کریم انصاری‌فرد خوب بازی کرد. او مدام به حریف فشار می‌آورد و پرسینگ را از خط دفاعی حریف شروع می‌کرد تا باعث شود موج حمله را حفظ کنیم. دو وینگر ما نیز می‌توانستند اضافه شده و مهاجمان را همراهی کنند. به همین دلیل، فاصله بین دو بازیکن کناری ما زیاد بود. در کل از بازی راضی هستم، اما باید فیلم بازی را ببینم و آنالیز دقیق‌تری داشته باشم.

وی درباره برنامه‌هایش برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و اینکه نشستی با بازیکنان پا به سن گذاشته برای خداحافظی آنها از تیم ملی خواهد داشت یا نه، گفت: کسی را به این خاطر که قبلاً در تیم ملی بوده است کنار نخواهم گذاشت. من به سطح و کارایی بازیکنانم نگاه خواهم کرد تا ببینم چه کسانی باقی می‌مانند و چه کسی کنار خواهند رفت. این‌طور نیست که کسی را فی البداهه کنار بگذارم. در بلژیک در یک بازی ۹ مصدوم داشتم، اما بازیکن مسن را وارد زمین کردم و اتفاقاً راضی‌کننده بودند. سن و سال و قدیمی بودن بازیکنان ملاک کنار گذاشتن آنها از تیم ملی نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اینکه کارش را با تیم ملی با بردی پرگل شروع کرد و اینکه آیا در تیر ماه درخواستی برای برگزاری اردوی تیم ملی داشته است یا نه، تصریح کرد: از آنجایی که تازه وارد کشوری شده و پتانسیل‌هایش را نمی‌شناسید، بهتر است که از تمام امکاناتی که می‌توانید بهره ببرید و شناخت کافی از بازیکنانش پیدا کنید. به همین خاطر می‌خواهم بازیکنان زیر ۲۱ سال را ببینم و امروز دیدید که بازیکن ۱۸ ساله بازی کرد و گل هم زد. این مسئله برای تیم ملی مثبت است.

ویلموتس خاطر نشان کرد: با محمدرضا ساکت صحبت کردم و او قول داد که اردویی برگزار کرده و سه چهار بازی انجام دهیم تا از تلفیق بازیکنان زیر ۲۳ و ۲۱ سال استفاده کنیم. با این روش می‌توانیم از بازیکنان استفاده کرده تا در یکی رقابت سالم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و دست و بال ما برای پست‌های مختلف باز شود. در پست دفاع چپ دستم باز نیست و تنها محمدی را دارم. می‌خواهم در هر پست قدرت انتخاب بیشتری داشته باشم. این اردو می‌تواند به ما کمک کند. من با این اردو و استفاده از امکانات لوکس موافقم و امیدوارم انجام شود.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین تجربه حضور مارک ویلموتس روی نیمکت کشورمان از ساعت ۱۹:۴۵ پنجشنبه در دیدار تدارکاتی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی سوریه رفت که این دیدار با پیروزی ۵ بر صفر تیم ایران به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۳۰، مهدی طارمی در دقایق ۳۷، ۵۷ و ۷۷ و اللهیار صیادمنش در دقیقه ۸۸ گل‌های تیم ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.