خراسان شنالی- فرماندار شیروان گفت: دو هکتار از مراتع عرصه های طبیعی کوه شاه‌جهان در محدوده این شهرستان بر اثر آتش سوزی عصر روز پنشنبه از بین رفت.

دوهکتار از مراتع کوه شاه‌جهان شیروان در آتش سوخت
به گزارش قدس آنلاین، امین رضا مرآتی اظهار داشت: به محض وقوع این آتش سوزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان خود را به منطقه رسانده و با کمک نیروهای آتش نشانی و مردم محلی از گسترش آتش جلوگیری کردند.
وی بی احتیاطی در روشن کردن آتش و عدم کنترل آن توسط برخی از افراد را علت این حادثه عنوان کرد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا لازم است شهروندانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند دقت داشته باشند که در اثر یک بی احتیاطی و بی دقتی حادثه‌ای بزرگ رقم خواهد خورد و عرصه‌ای دچار آتش سوزی خواهد شد.
مرآتی افزود: توصیه می‌شود شهروندان هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
کوه شاه جهان نام بلندترین قله ارتفاعات در خراسان شمالیاست که دنباله آن به کوه‌های بینالود و آلاداغ می‌رسد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.
انتهای پیام/
منبع ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.