امام جمعه موقت مشهد گفت: هدف آمریکایی ها از درخواست مذاکره با دولت ایران شکست مقاومت مردم و ایجاد اختلاف میان مسئولان کشور است.

هدف آمریکایی از مذاکره شکست مقاومت مردم و اختلاف در مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از باارزش ترین چیزها در هر ملت تاریخ آنهاست زیرا قوانین تحول از عزت به ذلت و یا برعکس در آن نهفته است.

وی افزود: روزی در دنیا حرف اول را در حوزه علمی دنیای اسلام می‌زد و حالا اینگونه نیست که باید دلیل آن را جستجو کرد. روزی سرنوشت بسیاری از کشورها را دنیای اسلام تعیین می‌کرد اما امروز اینگونه نیست.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: واقعه ۱۵ خرداد سرنوشت انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. امام سال ۴۲ پیامی را به هیئت‌های مذهبی و مبلغان دادند و از آنها خواستند ماهیت رژیم پهلوی را افشا کرده و مردم را به حضور در صحنه‌های مبارزه تشویق کنند.

فرزانه گفت: وقتی این پیام به همه شهرها و روستاها رسید بسیار مورد توجه قرار گرفت و رژیم ستم شاهی وحشت کرد و از روحانیون تعهد گرفت و روزنامه‌ها علیه امام خمینی (ره) مطلب نوشتند اما فایده‌ای نداشت و سپس امام در مدرسه فیضیه سخنرانی مهمی داشتند و شاه را با یزید مقایسه کردند.

وی بیان کرد: بعد از این سخنرانی رژیم ستمشاهی بسیار به وحشت افتادند و تصمیم گرفتند امام خمینی (ره) را دستگیر کنند و این اتفاق رخ داد و با اعلام این خبر مردم قم، تهران، ورامین قیام کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و بسیاری که تعداد آنها مشخص نیست به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: در همین وقایع بود که «طیب» از امام خمینی (ره) حمایت کرد و رژیم ستم شاهی دستور اعدام وی را صادر کرد.

فرزانه بیان کرد: رهبری قیام ۱۵ خرداد با یک فقیه بزرگ به نام امام خمینی (ره) بود و راه نهضت هم مبارزه مسلحانه و چریکی نبود و مردم برای اسلام قیام کردند. هدف در این قیام نیز مبارزه با استکبار آمریکا و تحقق حکومت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوران مردم مقاومت کردند تا به پیروزی رسیدند و همین اقدامات امروز هم در کشور جاری است و دشمن نیز نتوانسته کاری از پیش ببرد. طی ماه‌های گذشته از جمله اقداتی که استکبار انجام داد فرستادن ناوهای جنگی به خلیج فارس بود تا ایرانیان را بترسانند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در این شرایط مردم ایران و سپاه را تروریست معرفی کردند و تحریم‌های بیشتری را در دستور کار قرار دادند و تلاش کردند فروش نفت ایران را به حداقل برسانند که موفق نشدند.

فرزانه خاطرنشان کرد: همه این اقدامات انجام شد تا مردم خسته شوند و دست از انقلاب خودشان بردارند اما مردم مقاومت کردند و شورای عالی امنیت ملی کشور نیز بیانیه داد و نتیجه ان این شد که آمریکایی‌ها ۶ کشور را واسطه کردند تا با ایران مذاکره کنند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم آمریکا و استکبار عوض شدنی نیستند و مدام توطئه می‌کنند و نباید کسی فکر کند آمریکایی ها با این اقدامات از توطئه دست بر می‌دارد. آنها می‌خواهند مردم از مقاومت دست برداشته و بین مسئولان نیز اختلاف ایجاد کند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مردم ایران دشمن را شناخته اند و تا نابودی استکبار مقاومت کرده و به مسیر خود ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.