همزمان با هفته محیط زیست استاندار خراسان رضوی ضمن دیدار با محیط بانان پارک ملی تندوره از زیستگاه‌های چهلمیر، بید رجبه، قدرت بازدید و تعداد قابل توجهی از پستانداران پارک ملی اعم از کل و بز و قوچ و میش وحشی را مشاهده کرد.

بازدید استاندار خراسان رضوی از پارک ملی تندوره

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم حسینی در جریان این حضور،  از پیشرفت فیزیکی عملیات انجام شده در تفرجگاه چهلمیر بازدید داشته و بر اجرای سریع فازهای توسعه آتی تا پایان سال‌جاری تاکید کرد.

وی اظهار داشت: طی هماهنگی با مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای تقویت مشارکت جوامع محلی در مدیریت زیست بومی و کمک به معیشت پایدار در منطقه در نظر است پس از تکمیل زیر ساخت های گردشگری منطقه و بومی سازی تجربیات موفق در منطقه خبر کرمان، پارک ملی تندوره بعنوان یک الگوی موفق اکوتوریسم در مقیاس ملی و فراملی تبدیل شود .

در این بازدید عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت‌وگوی تلفنی ضمن تجلیل از نگاه و اقبال مثبت استاندار به حوزه محیط زیست بویژه زیست بوم های حساس و حیات بخش خراسان رضوی از زحمات محیط بانان منطقه هم در این گفتگوی تلفنی تقدیر کرد.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم گزارشی از وضعیت محیط زیست در حوزه های طبیعی و انسانی استان و بیان مسائل و مشکلات مبتلا به را ارائه کرد.

شایان ذکر است؛ فرماندار شهرستان درگز نیز استاندار خراسان رضوی را در این بازدید همراهی می کرد.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.