مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری بازسازی ۳۴ محله فرسوده در شهرهای مشهد، تربت حیدریه، کاشمر، نیشابور، سبزوار و گناباد در حال اجراست.

بازآفرینی ۳۴ محله در ۶ شهر خراسان رضوی در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد رضا اخوان عبداللهیان روز جمعه  افزود: پروژه‌های تعریف شده در محلات یاد شده شامل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، ۳۷ پروژه روبنایی، ۲۳ پروژه زیربنایی، سه پروژه تملک، چهار پروژه طرح بازآفرینی و هفت پروژه توانمند سازی است که میانگین پیشرفت این پروژه‌ها ۸۶ درصد است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال مالی ۹۵ تا پایان سال مالی ۹۶ مبلغ یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی جذب شده و مبلغ جذب شده در سال ۹۷ نیز بعد از پایان سال مالی قابل ارائه خواهد بود.

وی گفت: بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های ناکارآمد در قالب اقدام مشترک توسط چندین دستگاه اجرایی و با ترکیبی از فعالیت‌های کالبدی و غیر کالبدی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اجرایی انجام می‌شود.

اخوان عبداللهیان افزود: اقدام مشترک در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری شامل هزار و ۸۵۵ پروژه در ۱۷ محله مشهد با اعتبار ۱۱ هزار و ۳۰ میلیارد ریال، ۸۹ پروژه در ۲ محله تربت حیدریه با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال، ۶۷ پروژه در سه محله سبزوار با اعتبار ۱۹۹ میلیارد ریال، ۷۷ پروژه در ۲ محله نیشابور با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال است.

وی ۱۰۹ پروژه در چهار محله کاشمر با اعتبار هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال، ۵۵ پروژه در سه محله گناباد با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال، ۱۸۲ پروژه در ۹ محله خلیل آباد با اعتبار ۵۹۹ میلیارد ریال، ۱۶۷ پروژه در ۱۰ محله بردسکن با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در قالب برنامه اقدام مشترک برشمرد.

وی اظهار داشت: زمین مورد نظر برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی در محلات با معرفی دستگاه بهره بردار و در صورت داشتن کاربری مناسب با تصویب در کمیسیون ماده ۵ تأمین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هشت دستگاه بهره بردار شامل شهرداری، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت آب و فاضلاب شهری، شرکت توزیع نیروی برق شهرستان، شرکت آب منطقه‌ای، نهاد کتابخانه های عمومی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای پروژه‌های بازآفرینی و تأمین زمین، تهیه طرح و اسناد مناقصه و ناظر مقیم با این اداره کل همکاری دارند.

وی افزود: محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار مساحت در ۳۱ شهر است و سهم این استان از کل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور ۷.۸ درصد می‌باشد.

وی اظهار داشت: محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز به عنوان سومین شهر کشور از نظر مساحت بافت فرسوده و ناکارآمد، ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار است.

اخوان عبداللهیان گفت: مساحت محدوده تاریخی مصوب خراسان رضوی چهار هزار و ۳۸۲ هکتار و تعداد شهرهای دارای بافت تاریخی مصوب آن ۱۹ شهر با ۷۰ محله است و سهم این استان از کل بافت‌های تاریخی مصوب کشور ۱۱ درصد و مساحت محدوده تاریخی مشهد ۳۳۸ هکتار است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.