خراسان جنوبی _ امام جمعه بشرویه گفت: نباید دشمن را بی اندازه بزرگ کنیم /مشکل اصلی جامعه ما مشکل اقتصادی است.

مشکل اصلی جامعه ما اقتصادی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ​حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به برخی از حکمت های نهج البلاغه مولا علی علیه السلام گفت: جامعه اسلامی نباید خود را در مقابل برخی از مشکلات پیش رو ناتوان فرض کند ؛چرا که ناتوانی خود یک آفت است, و باید در مقابل مشکلات صبر؛ شکیبایی و مقاومت نمود ؛که از بهترین سلاح ها برای پیروزی بر مشکلات استقامت و پایداری است.

 وی گفت: ناتوانی گستردگی زیادی دارد ,از جمله ناتوانی در مقابل مشکلات اقتصادی؛ فرهنگی؛ علمی و حتی مشکلات جسمی که اگر در برابر آنها مقاومت نکنیم جامعه انسانی زمینگیر می شود.

 امام جمعه بشرویه یادآور شد: ناتوانی در حوزه کنترل رفتارهای اجتماعی هم خود آفت بزرگی است؛ و لازم است مسئولان و دولتمردان محترم با برخی هنجار شکنی ها و الگوهای رفتاری غیر متعارف انسانی و اسلامی برخورد قاطع و محکم داشته باشند؛ تا جامعه دچار آفت ها و آسیب های اجتماعی نشود .

حجت الاسلام معلمی در خطبه دوم نماز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری سخنان حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری در حرم مطهر حضرت امام (ره)و نماز عید سعید فطر را فصل الخطاب معرفی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تعالی بصورت مستمر در بیانات خورد مسئله ایستادگی؛ مقاومت و هوشیاری در مقابل دشمنان را توصیه می کنند؛ و لازم است همه آحاد مردم و به ویژه مسئولین و مدیران جامعه اسلامی به منویات سرنوشت‌ساز آن معظم له عمل کنند.

 وی گفت :مفهوم مقاومت و ایستادگی در مفاهیم کلام رهبری؛ انتخاب صحیح راه مبارزه با شیطنت های دشمنان است و باید با تدابیر خردمندانه با این موانع مقابله کنیم ؛و یا عاقلانه موانع را دور زده و به مسیر اصلی راه پیشرفت بازگردیم .

وی گفت: در طول چهل ساله انقلاب اسلامی ملت مسلمان و انقلابی ایران در مقابل برخی حوادث مقاومت های زیادی کرده اند وهر جا که مقاومت شده دشمن به سختی ضربه خورده و عقب‌نشینی کرده است و نباید بگذاریم که دشمنان بر ما غلبه کنند.

 امام جمعه بشرویه یادآور شد: قطعاً هزینه برای مقاومت کردن در برابر فتنه های دشمنان بسیار کمتر است تا اینکه سازش کرده و تسلیم اراده آنان شویم ؛همانگونه که متاسفانه در گذشته رژیم فاسد پهلوی به خاطر عیاشی های خود با دشمن اسلام سازش کرد و امروز هم متاسفانه رژیم آل سعود در برابر آمریکای حامی تروریست و ترویج کننده فساد سازش می کند و جامعه اسلامی را لکه دار می کند.

 خطیب جمعه این هفته ثمره مقاومت را استقلال و پیروزی مردم آزادیخواه برشمرد و گفت :اگر مردم فلسطین و لبنان یمن؛ عراق و سوریه در مقابل رژیم های آدم کشی همچون صهیونیست ها و داعشی ها مقاومت نمیکردند؛ امروز متاسفانه دامنه جنایات بشریت توسط رژیم های تروریستی  اسرائیل و داعش و تکفیری ها گسترده تر می‌شد؛ و این مردم با ایمان که در ابتدا برای مبارزه از سنگ استفاده می‌کردند در نتیجه مقاومت به سلاح موشک مجهز شده و دشمن را وادار به عقب نشینی کردند.

 حجت الاسلام معلمی با توصیه به مدیران ارشد دولتی هم گفت: لازم است در محاسبات خود دچار اشتباه نشویم و دشمن را بیخود از حد بزرگ نکنیم که این یک خطای بزرگ راهبردی برای پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی ایران است. وی گفت: مدیریت صحیح؛ شناخت کافی از توانایی های داخلی و استفاده از دانش جوانان فعال و با نشاط در تمامی صحنه ها بالاترین عامل مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است ؛و باید با عمل به منویات مقام معظم رهبری در مقابل دشمن ؛شجاع مدیر؛ مبتکر ؛فعال و امیدوار باشیم ؛و از نگاه‌های احساساتی و سطحی نگری بپرهیزیم.

 امام جمعه بشرویه مسئله معامله قرن را یک طرح مضحک و مخرب برای جهان اسلام برشمرد و گفت: متأسفانه برخی حکام عرب کشورهای اسلامی که در نشست مکه که از طرف آل سعود خائن برگزار شد ؛ فلسفه ذاتی خداوند را زیر سوال بردن و از اسرائیل غاصب و دشمن خدا حمایت کردند؛ و بدانند ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان در راهپیمایی روز قدس با حضور حماسی بی نظیر در سرتاسر جهان جواب دندان شکنی به این کج فهمیها دادند؛ و با پاسخ قاطع و نه گفتن به معامله قرن آن را یک بازی سیاسی برای تفرقه اندازی بین ملت‌های مسلمان دانسته و این مسئله محکوم به شکست قطعی است .

حجه الاسلام معلمی با قدردانی از مردم مومن؛ انقلابی و روزه‌دار شهرستان بشرویه در حضور حماسی در مراسمات مذهبی _اجتماعی از جمله مراسم باشکوه سالگرد رحلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)_ نماز عید سعید فطر و محافل و مجالس قرآنی گفت: شما مردم با برپایی این اجتماعات باشکوه لایق بهترین خدمات هستید ؛و امیدواریم مدیران و مسئولین در رفع مشکلات موجود منطقه بیش از گذشته تلاش کنند.

/انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.