استاندار خراسان رضوی گفت :تلاش برای تبدیل پارک ملی تندوره به الگوی موفق ملی و فراملی اکوتوریسم آغاز شده است.

تلاش برای تبدیل پارک ملی تندوره به الگوی موفق ملی اکوتوریسم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی با همراهی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و فرماندار درگز به مناسبت هفته محیط زیست از پارک ملی تندوره بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی در بازدید از» «تندوره» تنها پارک ملی استان، اظهار داشت: پس از تکمیل زیر ساختهای گردشگری منطقه و بومی سازی تجربیات موفق در سایر مناطق، تلاش بر این است که پارک ملی تندوره به یک الگوی موفق اکوتوریسم در مقیاس ملی و فراملی تبدیل شود.

در این بازدید، رزم حسینی از زیستگاه های چهلمیر، بید رجبه و قدرت دراین منطقه بازدید کرد و به مشاهده جمعیت قابل توجه پستانداران پارک ملی همچون گونه های «کل و بز» و «قوچ و میش وحشی» پرداخت.

استاندار خراسان رضوی، ضمن بازدید از پیشرفت فیزیکی عملیات انجام شده در توسعه زیر ساخت های تفرجگاه چهلمیر، بر تسریع در تکمیل فازهای توسعه تا پایان سال جاری تاکید کرد.

رزم حسینی همچنین اظهارکرد: طی هماهنگی و اعلام آمادگی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بنا بر این است که در راستای تقویت مشارکت جوامع محلی در مدیریت زیست بومی و کمک به معیشت پایدار در منطقه، با توجه به تجربه موفقی که در خصوص استفاده از قابلیت های گردشگری و بوم گردی در مناطق دیگر داشته ایم، پارک ملی تندوره را به یک الگوی موفق اکوتوریسم در مقیاس ملی و فراملی تبدیل کنیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.