بهمن ماه گذشته بود که فرزاد فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی سفری به شهرستان مه‌ولات داشت تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های ورزشی این شهرستان قرار بگیرد.

شکست قول مدیرکل با «گارد» اداره ورزش مه‌ ولات!

سفر مدیرکل ورزش و جوانان استان به مه‌ولات مثل همه بازدیدهایی که فتاحی از ابتدای حضورش در سمت مدیریت ورزش خراسان رضوی شروع کرده بود بیشتر جنبه آشنا شدن با فضاهای ورزشی و شناخت از قابلیت‌های رشته‌های مختلف ورزشی این شهر داشت. به همین منظور زیرساخت‌های ورزش شهرستان مه‌ولات که بیشتر آن در شهر فیض‌آباد، مرکز شهرستان بنا شده است مورد بازدید مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار گرفت و ضمن بازدید گزارشی از فعالیت رشته‌های ورزشی فعال هم به فتاحی ارائه شد.

پس از بازدیدی که برای فتاحی ترتیب داده شده بود جلسه‌ای با حضور مسئولان محلی در دستور کار سفر مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار می‌گیرد؛ جلسه‌ای که در آن فرماندار مه‌ولات، یکی دو نفر از اعضای شورای شهر فیض‌آباد، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و برخی دیگر از مسئولان در آن حضور داشتند.

در همین جلسه موضوع توجه به رشته‌های رزمی‌فعال در شهرستان مه‌ولات که درخواست جمع زیادی از ورزشکاران رزمی‌کار بود از طرف یکی از اعضای شورای شهر مطرح شد که این درخواست با توجه به نبود مکانی برای فعالیت رزمی‌کاران رشته‌های مختلف در شهر فیض‌آباد با اختصاص یکی از سالن‌های ورزشی شهر فیض‌آباد برای فعالیت رشته‌های ورزشی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان موافقت شد ضمن اینکه فتاحی نیز از ۲۰ میلیون تومان بودجه برای تجهیزات مورد نیاز رزمی‌کاران برای تجهیز سالن مذکور از سوی اداره کل ورزش و جوانان خبر داد تا رزمی‌کاران مه‌ولاتی در پایان سفر مدیر کل به شهرستانشان خوشحال‌ترین ورزشکاران این شهرستان باشند.

اما گویا این پایان ماجرا نبوده و خوشحالی رزمی‌کاران چندان دوامی نداشته است. چرا که پس از سفر فتاحی به مه‌ولات، اداره ورزش و جوانان این شهرستان زیر بار اختصاص سالن مذکور به فعالیت‌های ورزشی رزمی‌کاران نرفته و به ادعای برخی از رزمی‌کاران هر بار به بهانه‌ای حاضر به انجام توافق مذکور نشده است. تا پس از چندین ماه هنوز که هنوز است رزمی‌کاران از عملی شدن قولی که مدیرکل ورزش و جوانان استان به آن‌ها داده است بی‌نصیب بمانند!

 درخواست ورزشکاران رشته‌های رزمی ‌از مدیرکل ورزش و جوانان

کاظمینی، رئیس هیئت ورزش‌های رزمی‌ شهرستان مه‌ولات در این زمینه می‌گوید: در سفری که مدیرکل ورزش و جوانان استان به شهرستان مه‌ولات داشت در جلسه‌ای در فرمانداری مطالب و موارد مربوط به ورزش شهرستان مطرح که یکی از این موارد نداشتن امکانات و سالن برای ورزشکاران رشته‌های رزمی ‌بود که از طرف آقای خوشنواز، عضو شورای شهر و رئیس هیئت کاراته خطاب به آقای فتاحی عنوان شده بود. پس از اینکه گلایه‌های ورزشکاران رزمی ‌در حضور مدیرکل ورزش و جوانان مطرح شد آقای فتاحی با توجه به وجود دو سالن در شهر فیض‌آباد که در اختیار اداره ورزش و جوانان مه‌ولات است و دو سالن دیگری که توسط اداره آموزش و پرورش ساخته شده این قضیه را مطرح کرده که سالن‌های آموزش و پرورش چون در اختیار ما نیست، نمی‌شود در مورد آن تصمیم‌گیری کرد که بدون تردید آن‌ها بیشتر به ورزش‌های توپی خدمات‌دهی می‌کنند به همین جهت یکی از سالن‌های اداره ورزش را در اختیار رشته‌های ورزشی رزمی ‌قرار دهید تا این رشته‌ها نیز بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

وی می‌افزاید: در همان جلسه مدیرکل ورزش  و جوانان استان قول کمک ۲۰ میلیون تومانی برای تجهیز سالنی که برای رزمی‌کاران قرار است در نظر گرفته شود را می‌دهد و تا جایی که اطلاع داریم این مبلغ نیز به حساب اداره ورزش و جوانان واریز شده اما هنوز سالنی در اختیار ورزشکاران رشته‌های رزمی‌ قرار نگرفته است با وجود اینکه بارها ورزشکاران این مورد را پیگیری کرده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی ‌مه‌ولات با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از همین دو سالن با اتفاقاتی که افتاده است و کمتر کسی از این جریانات خبر دارد در اختیار هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان قرار دارد،

اظهار می‌دارد: تعداد ورزشکاران جانباز و معلول شهرستان شاید به اندازه‌ای نباشد که اصلاً قابل ذکر باشد در حالی که تعداد ورزشکاران رشته‌های رزمی ‌بیشترین آمار را پس از فوتبال در شهرستان دارند اما با این وجود سالن را به هیئت جانبازان و معلولانی دادند که به جرئت می‌توان گفت تنها ورزشکارانی که از این سالن استفاده نمی‌کنند همین جانبازان و معلولان هستند! چون همان طور که گفتم اصلاً یا این گونه ورزشکاری وجود ندارد یا اینکه تعدادشان آن قدر کم است که حتی قابل ذکر نیست.

کاظمینی همچنین ادامه می‌دهد: درخواست ورزشکاران رشته‌های رزمی مه‌ولات از مدیرکل ورزش و جوانان این است که ابتدا در خصوص قول و قراری که برای سامان دادن به وضعیت ورزش‌های رزمی‌ در این شهرستان دادند پس از چندین ماه اقدام کنند بعد هم قراردادی را در واگذاری سالنی که قرار بود در اختیار رشته‌های رزمی ‌قرار بگیرد بررسی کنند تا حداقل همه چیز مشخص شود.

 حق با رزمی‌کاران مه‌ولات است

فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره آنچه در مورد فعالیت ورزشکاران رزمی‌کار شهرستان مه‌ولات در سفرش به این شهرستان مطرح شده و قولی که برای اختصاص سالن به آن‌ها داده شده است به خبرنگار ما می‌گوید: آنچه در سفر به مه‌ولات در مورد فعالیت ورزشکاران رشته‌های رزمی ‌مطرح شد نشان از این داشت که این ورزشکاران از نداشتن سالنی برای فعالیتشان رنج می‌برند و البته حق با بچه‌های رزمی ‌بود که تعداد زیادی از ورزشکاران مه‌ولات را نیز شامل می‌شدند در همان جا قرار شد تا سالنی برای فعالیت رشته‌های رزمی ‌در نظر گرفته شود سالن دیگری هم که در شهر فیض‌آباد وجود دارد مثل خیلی از شهرهای دیگر در اختیار رشته‌های توپی قرار بگیرد که ما نیز اعلام آمادگی کردیم اداره کل ورزش و جوانان برای تجهیز سالن رزمی ‌اقدام کند.

وی افزود: آنچه مسلم است مدیریت این موضوع در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان است و باید آن‌ها در این مورد اقدام نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.