سالانه ۵۰۰هزار تن اقلام حمایتی در بین کشاورزان روستایی خراسان رضوی توزیع می‌شود.

توزیع سالانه ۵۰۰هزار تن اقلام حمایتی در روستاهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت بخش کشاورزی و سهم این بخش در اقتصاد، توجه و حمایت از فعالان کشاورزی جزء اولویت‌ها محسوب می‌شود.

محسن اسفندیاری افزود: از اقدامات بسیار مهم شبکه تعاون روستایی ارائه خدمات به کشاورزان و روستائیان از جمله توزیع آرد روستایی، کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی مانند بذر و همچنین پخش سوخت روستایی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: پارسال ۴۸۲هزار تن اقلام حمایتی در بین کشاورزان روستایی توزیع شده است که شامل آرد به میزان ۱۴۶هزار تن، کود شیمیایی به میزان ۱۲۶هزار تن و بیش از ۲۱۰ هزار تن نهاده‌های دامی بود.

اسفندیاری افزود: خرید تضمینی، توافقی و حمایتی نیز از دیگر خدماتی است که این سازمان با هدف حمایت از کشاورزان و روستائیان ارائه می‌دهد و خرید تضمینی مباشرتی گندم به میزان ۶۸هزار و ۵۹۹تن، خرید توافقی محصولات کشاورزی به میزان ۴۶۱هزار و ۲۲۰تن و خرید حمایتی محصولات کشاورزی به میزان هفت هزار و ۱۲۸تن از جمله اقدامات و خریدهای انجام شده در سال گذشته است.

وی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی سازی کشاورزان و اعضای شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی نیز از دیگر اقداماتی است که سالانه به صورت منظم و برنامه ریزی شده انجام می‌شود و سالانه حدود ۱۵هزار نفر از کشاورزان و اعضای اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا می‌گیرند.

شبکه بزرگ تعاون روستایی خراسان رضوی با دارا بودن ۶۵۵تشکل، یکی از بزرگترین شبکه‌های تعاون روستایی در کشور است.

 منبع :صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.