اپل دوباره توجه خود را به مسائل بهداشتی که ما معمولا با استفاده از ساعت اپل کنار گذاشته بودیم، توجه کرده است.

اپل در WatchOS 6 سلامت کاربران را هدف قرار داده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ساعتهای اپل به عنوان یک افزونه بر آیفون شروع به کار کردند که مانند نمایشگر پیشرفته ای که قادر به نمایش اعلان ها و برنامه های خفه شده در هنگام راه اندازی در سال 2015 بود، عمل کرد. چند نسل بعد، اپل واچ به یک دستگاه تقریبا از زنجیرهای آیفون شکسته شده، بین اتصال سلولی خود، قابلیت های جریان صوتی تبدیل شده و با انتشار WatchOS 6، آینده این گجت های پوشیدنی جذاب تر خواهد شد.

اعلان ها، برنامه ها، موسیقی ها و پادکست ها را فراموش کنید. ویژگی شگفت انگیز ساعت اپل دیده بان ما را بیشتر از سلامت ما آگاه می کند. مطمئنا، می توانید گام ها را حساب کنید، کالری را حساب کنید، میزان ضربان قلب را اندازه گیری کنید، و به یاد بیاورید که هر ساعت چه میزان حرکت کرده اید.

جایی که ساعت اپل دیده می شود، نظارت بر سلامتی بیشتر از بقیه ویژگی ها به چشم می خورد، همچنین یک ویژگی ECG  هم وجود دارد که ریتم قلب شما را نظارت می کند و اگر هر چیزی غیر طبیعی را تشخیص دهد، به شما هشدار می دهد.

 هنگامی که برنامه ECG در سال گذشته منتشر شد، تنها دو روز طول کشید تا داستان هایی درباره ی صرفه جویی در زندگی اپل دیده شود. جیسون Perlow  زندگی خود را تجربه ای در حال تغییر با اپل حتی قبل از ویژگی های ECG آزاد شده بیان کرد.

هنگامی که اپل ساعت WatchOS را در اواخر سال جاری منتشر کرد، ما شاهد دور دیگری از داستان هایی درباره چگونگی بهبود زندگی اپل بودیم. به طور خاص، چگونه اپل می تواند جان شما را نجات دهد.

یک برنامه جدید در WatchOS 6، به نام سلامتی شنوایی، به طور خودکار صدای محیط خود را در همه زمان ها کنترل می کند. هنگامی که ساعت اپل میزان کشیدن دایبل را به سطح افزایش می دهد که می تواند به صورت موقت یا دائمی به شنوایی شما صدمه بزند، با یک ضربه روی مچ دست شما را مطلع می کند و اطلاعاتی در مورد اینکه چه میزان نویز به شنوایی شما صدمه می زند را اطلاع می دهد.

هنگامی که اپل این ویژگی را در طی سخنرانی WWDC 2019 اعلام کرد، فکر نمی کردیم که ویژگی مهمی باشد. اما زمانی بود که جیسون پرلو درباره برنامه WWDC در فیلمبرداری را تعریف کرد، زمانی که او در مورد دریافت یک هشدار شنوایی در یک رستوران با صدای بلند کمتر از 24 ساعت پس از نصب بتا اعلان شده بود توضیحاتی را داد، به درک این که این ویژگی چه قدر بزرگ است رسیدیم.

Perlow همچنین یادآور شد که Yelp می تواند اطلاعات مرتب شده را در محل کسب و کار خود نشان دهد و آن را بیش از یک برچسب ساده، با اجازه دادن به کاربران برای گزارش سطح dB و ایجاد نمودار سطح dB بر اساس زمان روز در کنار خط هایی از همان نمودار ها زمانی که یک کسب و کار مشغول به فعالیت است نشان دهد . 

پتانسیل زیادی برای این نوع داده ها برای برنامه ها و سرویس های دیگر وجود دارد.

نه تنها شنوایی سلامت در حال تغییر به شیوه ای است که ما به محیط های پر سر و صدا عمومی واکنش نشان دهیم، بلکه که ما در سطوح پر سر و صدا در جایی که کار می کنیم باید تغییر را احساس کنیم.

کاربر Reddit Cheeseler یک عکس از هشدار بهداشت شنوایی را در ساعت اپل خود ارسال کرد و با تشکر از WatchOS6" او توضیح داد که در شش سال گذشته، بدون پوشیدن گوش بند، در این محیط با صدای بلند کار کرده است .

این فقط یک  نمونه از کاربران است که پس از نصب نسخه بتا این نرم افزار بلافاصله پس از نصب نسخه های بیشتر از محیط آنها آگاه می شوند و گزارش می دهند که این تنها پس از انتشار WatchOS 6 در سال جاری بیشتر می شود.

ویژگی های ساعت هوشمند اپل بلافاصله مردم را بیشتر از AFib و ریتم های نامنظم قلبی آگاه می کند و اکنون سلامت شنوایی به ما امید می دهد که به یاد داشته باشیم که از شنوایی ما مراقبت می کند. اما این رویکرد اپل با تماشای آن هماهنگ است؛ به آرامی اضافه کردن ویژگی های جدید سلامتی که آگاهی را به شرایط و موقعیت هایی که معمولا حتی ذهن ما را هم نمی گذارد، اضافه می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.