یزد – استانداریزد گفت : بحث گردشگری برای شهرجهانی یزد بسیار مهم و حیاتی است و در این مسیر بافت تاریخی جایگاه ویژه ای دارد که لازم دارد به آن درستی پرداخته شود

بحث گردشگری برای یزد بسیار مهم و حیاتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد علی طالبی پیش ازظهر شنبه درمراسم تودیع ومعارفه شهردارجدید یزد که با حضور معاون امورعمرانی وزیر کشور برگزار شد اظهارداشت : یزد دربهترین شرایط برای ارائه الگوی مدیریت واحد شهری به کشور است و قول می دهم هماهنگی های بین بخشی مورد نیاز در این زمینه را در استان فراهم سازیم.

وی افزود : یزد این توان و قابلیت را دارد که یک الگوی واحد در این زمینه به کشورارائه دهد و این قول به پشتوانه ویژگی هایی که درشهردارجدید می بینم را می دهم.

طالبی تصریح کرد: بحث گردشگری برای یزد بسیار مهم و حیاتی است و در این مسیر بافت تاریخی جایگاه  ویژه ای  دارد که لازم دارد به آن درستی پرداخته شود .

استاندارخاطرنشان ساخت : یزد در زمینه مبلمان شهری  ضعف های جدی و اساسی دارد درعین حالی که مجموعه شهرداری باید نگاه بلند مدتی به مسائل شهری داشته باشد این مقوله نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

 استاندار افزود : دربحث مبلمان شهری نیازمند عزم جدی در استان یزد هستیم و انتظار  می رود شهردارجدید  نیز این  موضوع  را در الویت  خود قرار دهد .

وی خواستار توجه جدی ترشهرداری یزد به ظرفیت فرهنگی شد وگفت: انتظارداریم شهرداری به عنوان نهاد اجتماعی فرهنگی وعمرانی این ظرفیت ها را تقویت کند.   

نیاز به همکاری همه جانبه

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این مراسم گفت : عنوان شهر جهانی برای یزد جذبه دارد باعث شده توریست و گردشگرجذب این شهرشود ولی برای حفظ این عنوان باید همه دستگاه های مرتبط پای کار بیایند  .

غلامعلی سفید اظهارداشت: بخشی ازشهریزد ثبت جهانی شد و نگهداری و حفظ این برند نیاز به همکاری همه جانبه دارد و باید استانداردهای پذیرفته شده جهانی را که با فرهنگ ما در تضاد نیست را اجرا کنیم و دراین زمینه همه دستگاه های اجرایی باید یاری گرما باشند.

وی با اشاره روند طولانی شدن شهردارجدید افزود: انتخاب شهردارجدید یزد بیش از ۹ماه به طول انجامید و من در این مدت با هیچ کسی صحبتی نکردم و تمام فکر ووقت خود را بر کاروتلاش این شهرجهانی یزد معطوف کردم اگر درمسیر تاخیردرانتخاب شهردار  گناهی گردن من به عنوان رئیس شورا بوده که به زعم خودم نیست عذر خواهی می کنم .

سفید تصریح کرد: ما شعارجذب سرمایه گذارداخلی و خارجی می دهیم اما سیاست های ما متناسب با جذب سرمایه گذارنیست و تصورمن این است که فضای عمومی استان برای دعوت از سرمایه گذاران و تشویق آنها به سرمایه گذاری فراهم و آماده نیست وهمه روشنفکران و نخبگان و مسئولان و رسانه ها و فضای مجازی کمک کند تا شرایطی ایجاد نشود که سرمایه گذاراز یزد فراری شود یزد اکنون به یک استان نخبه کش تبدیل شده که امید داریم این رویه تغییر کند.   

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ظرفیت و معضلات استان گفت: توجه به آب باید به شکل جدی مد نظر باشد و ما به عنوان شورا شهروشهردارموظفیم به این هستیم که اجازه ندهیم قطره ای از آب انتقالی درآبیاری و وفضای سبزمورد استفاده قرارگیرد اگرچه این امر کاری دشوار بوده اما اگرهمه بسیج شوند می توان آن را محقق ساخت.  

در این مراسم از تلاش های مهدی جمالی نژاد تقدیروجمال الدین غزیزی به عنوان شهردار  یزد معرفی شد.

انتهیا ی پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.