وزیر صنعت، معدن و تحارت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه صادرات غیر نفتی، از بخش "صادرات" در کنار برنامه "نهضت ساخت داخل" به عنوان برنامه محوری "رونق تولید" یاد کرد.

امروز راه نجات اقتصاد کشور در توسعه صادرات غیر نفتی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین،  رضا رحمانی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در شرایط خاص اقتصادی کشور، گفت: امروز راه نجات اقتصاد کشور در توسعه صادرات غیر نفتی است و بر همین مبنا روی افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه هدف گذاری ویژه ای انجام داده ایم.

وی اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف این برنامه و در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های اتاق بازرگانی، در مواردی که لازم باشد موضوع تفویض برخی اختیارات را به سرعت انجام می دهیم.

وزیر صنعت افزود: برای افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه از همه دستگاه های مسئول در مسیر صادرات کالا و خدمات، انتظار داریم کاملا همسو عمل کنند تا شاهد حصول نتایح لازم از این هدف گذاری در سطح اقتصاد کشورمان باشیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: هرکجا مسئول یا دستگاهی همکاری لازم را نداشته باشد قطعا موضوع را با جدیت مطالبه گری خواهیم نمود.

وی اضافه کرد: در اعمال سیاست های ارزی ضرورت دارد بانک مرکزی بحث توسعه صادرات غیر نفتی و رونق تولید را مد نظر خود قرار دهد.

وزیر صنعت، معدن و تحارت گفت: با توجه به شرایط جدید در خصوص اعمال سازوکارهای متفاوت تعرفه ای برنامه ریزی شده و کمک حواهیم کرد تا شاهد جهش واقعی در حجم صادرات ایران به این ۱۵ کشور باشیم.

رحمانی اعلام کرد: برای هر یک از این کشورهای هدف صادراتی مسئول مشخصی تعیین و ضمن بررسی دقیق زمینه های صادراتی به کشورهای مقصد، میزان افزایش صادرات را بطور مستمر رصد خواهیم نمود.

وی با اشاره به افزایش بعد نظارتی بر کارت های بازرگانی صادره، اظهار داشت: عدم ساماندهی کارت ها و صدور بدون کنترل کارت برای برخی افراد در حقیقت به نوع عملکرد خود اتاق بازرگانی آسیب جدی وارد می کند که در این خصوص انتظار بیشتری از این مجموعه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تحارت در پایان تاکید کرد: از همه استان ها به ویژه از استان های مرزی در راستای تحقق اهداف افزایش صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه حمایت می کنیم و به طور جدی مشکلات و مسائل مرتبط را رصد و اقدام خواهیم کرد تا با رونق این بخش مهم شاهد رونق هر چه بیشتر عرصه تولید در سطح کشور باشیم.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.