سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: مقاومت ملت ایران ، در ۴۰سال گذشته همواره آمریکا را وادار به عقب نشینی کرده است و در ادامه راه و مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب این مقاومت و پیروزی اراده ملت ایران بر آمریکا تداوم خواهد داشت.

آمریکا تسلیم اراده ملت ایران شده است

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: تقابل بین ایران و آمریکا تقابل بین اراده ها است و طی ۴ دهه گذشته همواره پیروز این تقابل ، ایران بوده است و  تجربه چهل سال انقلاب اسلامی نشان داده است که بدون تردید مقاومت و اتحاد ملت ایران آمریکا را وادار به عقب نشینی کرده است و اگر در مواقعی نیز ما چندگام به عقب نشستیم آنها جرات جلو آمدن پیدا کرده اند که در ادامه مسیر و مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم اعلام شده است فرهنگ مقاومت ملت ایران جبهه استکبار را به زانو در خواهد آورد. 

وی تصریح کرد: درباره گفتگو و مذاکره با آمریکا ،اصولگرا و هم اصلاح طلب  همراه و هم نظر با دیدگاه رهبر معظم انقلاب بوده وبا اجماع  معتقد هستیم مذاکره با این کشور هیچ دستاوردی برای ملت ایران ندارد و حداقل این موضوع در مسئله برجام به ما ثابت شد و آنها نه تنها به تعهدات خود در این معاهده پای بند نبودند بلکه تمایلی به ارائه یک رفتار عقلانی ،منطقی و مبتنی بر احترام متقابل نسبت به ایران را نیز نداشتند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: آمریکا با نقض حقوق بشر به خود اجازه می دهد که در سرتاسر دنیا حضور نظامی داشته باشد و با مداخله آشکار در امور کشورهای دیگر  به آدم کشی و غارت بیت المال بپردازد. اگر به پیشینه حضور نظامی آمریکا و دخالت های آنها توجه شود آنها مداخله های آشکاری در حوزه خاور میانه داشته اند و در کشور های شرق اسیا در کشورهایی نظیر ژاپن وکره با حضور نظامی طی دهه های گذشته دخالت های بیجا انجام می دادند .

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که در سال ۵۷ با رهبری امام خمینی (ره) و نشات گرفته از نهضت هایی نظیر قیام ۱۵ خرداد به پیروزی رسید، سلطه آمریکا بر ایران، منطقه و جهان  را به چالش کشید وبه  بسیاری از کشورهای جهان سومی مستقل ، اعتماد به نفس برای مقابله با استکبار بخشید.

نماینده تایباد، تربت جام و باخزر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمریکا تسلیم اراده ملت ایران شده است ، زیرا علی رغم فشارهای اقتصادی بیشماری که طی دهه های گذشته و بویژه در سال های اخیر بر ایران وارد کرده است اما مردم در برابر این فشارها به زانو در نیامدند. کارنامه انقلاب اسلامی ایران در ۴۰سال گذشته که ۸سال آن را درگیر جنگ نابرابر و تحمیلی بود که هزاران میلیارد ریال بودجه کشور را به معنای واقعی بلعید و همچنین تحریم های کمرشکن ، بسیار درخشان و قابل دفاع است و در عرصه استقلال سیاسی ، توان بازدارندگی و تجهیزات نظامی، توسعه متوازن، آب رسانی ، گاز رسانی ، آبادی و عمران روستا ها، آسفالت جاده های اصلی ،حوزه بهداشت و درمان، پیشرفت علمی و تحقیقاتی در حوزه های گوناگون و انرژی های نو اقدامات بارز و شایسته ای انجام شده است، اگرچه درمواردی  نظیربکارگیری نیروهای توانمند ،  محرومیت زدایی، برقراری عدالت ، مبارزه با فساد و رانت دولتی که اقتصاد کشور را فلج گرده است  اقدامات بیشتری در ادامه راه باید صورت بگیرد.

رئیس کمیته روابط بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  تفاوت وحشتناک طبقاتی در آمریکا وجود دارد و برعکس ظاهرسازی های انجام شده این کشور یکی از ناقض ترین کشورها در موضوع حقوق بشر است و هرساله اسم این کشور در لیست عفو بین الملل به عنوان ناقضین حقوق بشر وجود دارد و به هیچ سازمان حقوق بشری پاسخگو نیست و اقداماتی که درزندان گوانتانامو از سوی این کشور صورت گرفت  دلیل آشکاری بر این موضوع می باشد . اگرچه سیاست اعلامی آمریکا دفاع از حقوق بشر است اما سیاست اجرایی آن چپاول ثروت کشورهای دیگر است وبه دنبال نابودی حکومت های مردمی و مستقل می باشد و در حال حاضر نیز در منطقه خاورمیانه با حمایت از کشورهای فاسد به ملت و کشوری می تازند که جز استقلال خواهی و شکوه و عقلانیت در عرصه بین الملل هدف دیگری را دنبال نمی کند. آمریکا با وجود مشکلات عدیده داخلی  که د رحوزه های گوناگون در این کشور وجود دارد  در جایگاه داوری برای سایر کشورها در جهان نمی باشد و اگر اقدامی می تواند انجام دهد ابتدا باید در کشور خود انجام دهد.             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.