اپل و مایکروسافت راه های مختلفی را دنبال کرده اند اما آخرین جایگزین های لپ تاپ آنها به طور قابل توجهی مشابه یک دیگر هستند، آیا می تواند یکی به عنوان دستگاه های بهره وری بعدی در تلفن همراه خود موفق شود؟

iPad Pro vs Surface Pro 6: کدام یک واقعا جایگزین لپ تاپ شماست؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در کنفرانس توسعه دهندگان در این هفته، اپل تغییرات قابل توجهی را در سیستم عامل خود به نمایش گذاشت، حتی اصلاح نسخه با نام جدید iPadOS کاملا متفاوت بود؛ این تغییرات در  گل سرسبد اپل، به ویژه مدل های iPad Pro، نزدیک تر به رده "هیبریدی PC" است که مایکروسافت با خط تولید Surface Pro آن را به بازار عرضه کرده است.

از نظر سخت افزاری، آخرین مدل 12.9 اینچی iPad Pro علاوه بر صفحه کلید هوشمند Folio و یک مداد اپل، مخصوصا هنگام مشاهده از طرفین بسیار شبیه به Surface Pro 6 مایکروسافت است.

هر دو دستگاه شبیه یک دیگر می باشند؛ هنگامی که شما می خواهید یک سطح ساده برای خواندن یا طراحی داشته باشید، می توانید روی صفحه کلید ضربه بزنید تا چیزی شبیه به یک فاکتور فرم ساز Classic PC Clamshell پیدا کنید.

اما به محض اینکه شما دقت و در واقع سعی کنید که کار خود را به درستی انجام دهید، تفاوت بین دو دستگاه بسیار متمرکز می شود.

در اینجا iPad Pro هنوز هم بیشتر به کسانی که در اکوسیستم اپل قوی تثبیت شده است تجدید نظر می کند. Surface Pro 6 مایکروسافت برای آنانی که نیاز به رایانه ویندوزی سنتی دارند بیشتر رضایت بخش است، و هرکس که انتظار دارد از هر دوی اینها به راحتی عبور کند، محکوم به ناامیدی است.

برای هر دو شرکت، این سفر یک دهه یا بیشتر بوده که منجر به ترکیب فعلی شده است و روند توسعه تقریبا کلیشه ای از نحوه عملکرد هر دو شرکت است.

اپل (سمت چپ) و Surface Pro 6 (راست) ارائه پروفیل های کاملا مشابه

مسیر مایکروسافت پیچیده و پر از اشتباهات بود، با راه اندازی  ARM-powered Surface RT در سال 2012 آغاز شده است . این دستگاه بدبینانه که دو سال بعد از iPad راه اندازی شد، تلاش کرد و موفق نشد که یک پیشرفت نسبت به اپل باشد. در واقع مایکروسافت توانست تقریبا یک میلیارد دلار از موجودی خود را نابود کند .

Surface Pro مسیر مشابهی را به حالت فعلی خود متوقف کرد ، بیش از شش سال پیش از طریق تکرارهای چندگانه در مد کلاسیک مایکروسافت، سه بار تلاش کرده بود تا طراحی را درست انجام دهد، و این شرکت تا کنون از حالت "با یک چیز خوب" آشنا نبود.

Surface Pro 6 با پیشرفت های کوچک اما قابل ملاحظه ای نسبت به پیشینیانش پر شده است و این شرکت به نظر می رسد در نهایت از مشکلات احتمالی که خطوط قرمز در سالهای اولیه اش را برانگیخته است، برطرف شده است .

در همین حال، اپل مسیر متفاوتی را با iPad به ارمغان آورده است، به طرز محکمی با اضافه کردن قابلیت های PC به سخت افزار اپل در طول زمان به وجود آمده است، اما به شدت مقاومت در برابر مکالمات را به مک و iPad و بالعکس وارد کرده است.

اولین اپلیکیشن که در سال 2015 معرفی شد، شامل پشتیبانی از مداد جدید اپل بود، که مانند پاسخ مستقیم به قلم امضاء Surface Pro بود. در سال 2018، اپل پوشش های صفحه کلید خود را، از جمله Smart Keyboard Folio، که تقریبا مشابه Surface Pro Type Cover است را اضافه کرد.

اما با وجود این پیشرفت های سخت افزاری، تجربه ی نرم افزاری اپل در طول سال ها با هم بسیار سازگار بوده است.

ویژگی حالت تاریک در تغییرات iPadOS واقعا نکته برجسته اعلام شده در WWDC  2019 است و بیشتر آنهایی هستند که شبیه یک رایانه شخصی یا یک مک در استفاده روزمره هستند. در نهایت پشتیبانی از دستگاه های اشاره گر خارجی وجود دارد، بنابراین شما مجبور نیستید روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا انتخاب شود. پشتیبانی جدید برای دستگاه های ذخیره سازی خارجی، مجموعه گسترده ای از ابزارهای مدیریت ابزار Finder برای فایل های محلی، برخی از ترفندهای مدیریت پنجره جدید و حتی پشتیبانی از ویجت ها در صفحه اصلی وجود دارد.

شما همچنین می توانید برخی از بهبود سازمانی در iPadOS را پیدا کنید، مانند قابلیت مدیران برای جدا کردن اطلاعات کسب و کار و اطلاعات شخصی در دستگاه های BYOD و اداره مدیریت اپل برای کسب و کار.

با این حال، تبدیل iPad به یک لپ تاپ به جای جایگزینی لپ تاپ، حداقل برای مشتریان انتخاب خوبی نخواهد بود. سخت است تصور اینکه یک فرد حرفه ای دستگاه مک خود را با iPad Pro تعویض کند. هر چند که مطمئنا شرایطی وجود دارد که حمل دستگاه های سبک راحت تر خواهد بود و اینکه Lightroom و فتوشاپ در دستگاه های تلفن همراه به سادگی و عملکرد آن به عنوان همتایان خود در مک قطعا نخواهد بود.

همانطور که در مایکروسافت آفیس در iPad نیز صادق است، هنوز تنها تعدادی از ویژگی های موجود در نسخه های ویندوز و MacOS را ارائه می دهد. بسته به حجم کار شما، ممکن است شما بتوانید با یک iPad Pro یک سفر کاری گاه به گاه کسب کنید، اما این هنوز iPad را یک جایگزین لپ تاپ می کند، نه یک جایگزین برای همه چیز.

Surface Pro 6، از سوی دیگر، یک جایگزین لپ تاپ کامل است، با تمام مزایا و معایبی که با داشتن ویندوز PC است. در دفتر، شما می توانید یک ایستگاه متصل را ضمیمه کنید و از مانیتور، صفحه کلید و موس استفاده کنید. در جاده، بسیار سبک وزن است. اما سادگی اپل را ارائه نمی دهد، و تجربه استفاده از پوشش Type هنوز برای بسیاری از کاربران که احساس جامد از یک صفحه کلید کشویی را ترجیح می دهند خاموش است.

در نهایت، تصمیم در مورد اینکه کدام یک از این دستگاه ها را انتخاب کنید بستگی به نیازها و فعالیت کاری شما دارد؛ احتمال بیشتری دارد که iPad Pro هنگام مسافرت شما بتواند جایگزین خوبی برای یک لپ تاپ باشد. اما اگر به ابزارهایی نیاز دارید که فقط در یک برنامه دسکتاپ کامل قدرتمند به نظر برسند، هیچ چیز کمتر از لپ تاپ واقعی آن را انجام نمی دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.