مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره از ۵۰۰ صندوق در مشهد جمع‌آوری شد.

۴۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در مشهد جمع‌آوری شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده  اظهار کرد: وجوه جمع‌آوری‌شده از زکات فطریه و کفارات همچون سایر وجوه، از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و در میان نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود که این مهم نیز در استان انجام شده است.

وی افزود: این نهاد به نیابت از مردم روزه‌دار به توزیع وجوه فطریه در اسرع وقت اقدام کرده است و لیست نیازمندان شامل مددجویان و افراد نیازمند تهیه‌شده بود که بعد از شمارش وجوه، با هماهنگی با صندوق امداد ولایت، فطریه به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: ۵۰۰ صندوق فطریه و کفاره در مشهد طی روزهای گذشته فعالیت داشتند که ۴۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره جمع‌آوری شد که شامل ۲۷۰ میلیون تومان فطریه و ۱۳۰ میلیون تومان کفاره بوده است.

آسوده تصریح کرد: در خراسان رضوی نیز ۲ هزار و ۷۰۰ صندوق و پایگاه شهری و روستایی به صورت ثابت و سیار مستقر بودند و براساس آمارهای اولیه از مجموع سه میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات جذب شده، بیش از سه میلیارد و ۹۰ میلیون تومان فطریه عام، ۱۲۰ میلیون تومان فطریه سادات، ۱۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان کفاره عمد و ۴۱۹ میلیون تومان کفاره غیر عمد جمع آوری شده است.

وی گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی کمیته امداد مسئول جمع‌آوری زکات است و پایگاه‌های مشهد در مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد، مساجد، اصناف، ادارات، معابر عمومی و خیابان‌های پرتردد و اطراف حرم مطهر رضوی و در شهرستان‌ها نیز علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در مساجد و محل اقامه نماز عید فطر مستقر بود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تاکید کرد: فقط پایگاه‌های دارای مجوز اجازه فعالیت داشتند و تعدادی پایگاه متخلف نیز جمع‌آوری شدند و برای پیش‌گیری از تخلفات احتمالی با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات استان همه مؤسسه‌های خیریه و نهادها ضمن داشتن مجوز جمع‌آوری فطریه و کفارات، باید نشان شورای زکات را در محل پایگاه‌های جمع‌آوری نصب می‌کردند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.