هشتمین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور جام بزرگداشت سرداران و شهدای شهر بار با حضور قهرمانان و پیشکسوتان این رشته در شهر بار شهرستان نیشابور آغاز شد.

آغاز هشتمین دوره مسابقات کشتی با چوخه قهرمانی کشور در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین ؛ علیرضا ترشیزیان  گفت: رقابت های یک روزه با حضور ۱۱۰ چوخه کار در وزن های ۶۶، ۷۴، ۸۴ و ۹۶ از شهرهای مشهد، فاروج، بجنورد، قوچان، اسفراین، جوین، تربت حیدریه و نیشابور برپا شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور افزود: گود شهر بار همه ساله هنگام برگزاری مسابقات کشتی باچوخه پذیرای ١٥ هزار تماشاچی و علاقه مند از سراسر کشور است ولی امسال عدم هماهنگی مسئولان و برگزاری همزمان این مسابقات در بجنورد، گناباد و نیشابور باعث کاهش کمیت و کیفیت مسابقات شده است.

مسئول انجمن ورزشی چوخه نیشابور نیز گفت: طرح جامع گود کشتی شهر بار برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی هفت سال قبل تهیه شده و به منظور تکمیل، ساخت رختکن، جایگاه میهمانان ویژه و سرویس های بهداشتی نیازمند 4 میلیارد ریال اعتبار است.

مجتبی باری با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های اجرایی این مسابقات از محل کمک های مردمی تأمین می شود افزود: با اینکه نیشابور یکی از قطب های این ورزش است ولی از داشتن یک گود کشتی محروم است و کشتی چوخه نیشابور مورد بی توجهی بوده و جایگاه آن تنزل یافته است.

وی یادآور شد: برای احداث گود چوخه در نیشابور ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.