رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا گفت: برای نخستین بار در دنیا از هیپنوتیزم برای کاهش درد مبتلایان به بیماری "پروانه ای" در مشهد استفاده شد.

کاهش درد بیماران پروانه ای از طریق هیپنوتیزم در مشهد میسر شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ دکتر مهدی فتحی روز شنبه  افزود: بیماری پروانه‌ای یک بیماری ارثی بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول‌های خون ریزی دهنده دردناک می‌کند و این زخم‌های پوستی شبیه بال پروانه ظریف و شکننده است.

وی با بیان اینکه پانسمان‌های مبتلایان به بیماری پروانه‌ای هر روز باید تعویض شود اضافه کرد: از طریق هیپنوتیزم می‌توان پانسمان‌های وسیع زخم‌های مبتلایان به بیماری پروانه‌ای که با تحمل زجر و درد همراه است را بدون درد و ناراحتی تعویض کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی هفته‌های اخیر پانسمانهای دو کودک هفت و ۱۰ ساله مبتلا به بیماری پروانه‌ای از طریق هیپنوتیزم در بیمارستان فوق تخصصی اکبر با همکاری پرسنل کلینیک هیپنوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) به صورت رایگان تعویض شد که رضایت بالای بیماران و خانواده ایشان را به دنبال داشت.
فتحی افزود: شیوه کار به این شکل است که بیمار یک بار در هنگام تعویض پانسمان، هیپنوتیزم می‌شود که در این هنگام درد را احساس نمی‌کند و در پانسمان‌های بعدی صدای ضبط شده هپینوتیزم به وسیله مادر برای کودک پخش می شود و او می تواند پانسمان فرزندش را تعویض کند.

بیماری پروانه‌ای یا (Epidermolysis bullosa) (ای.بی) یک بیماری ارثی بافت‌های پوستی است که در آن بیمار به تاول‌های فراوان و گسترده و زخم‌های عمیق پوستی مبتلا می شود که این امر سبب رنج فراوان در این بیماران می‌شود. در نتیجهٔ این بیماری، پوست بدن به شدت شکننده شده و با کوچک‌ترین خراشی لایه لایه و کنده می‌شود و تاول‌های زیاد از بارزترین علائم این بیماری است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.