رسول خادم طی نامه‌ای از رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خواست کرد تا معابر پایتخت را به نام خالقان سرود «ای ایران» نامگذاری کنند.

معابر پایتخت را به نام خالقان سرود «ای ایران» نامگذاری کنید

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، رسول خادم طی نامه‌ای خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد معابر پایتخت را به نام خالقان سرود «ای ایران» نامگذاری کنند. این نامه به شرح زیر است: 

ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران محترم، در خصوص نامگذاری برخی از معابر،  به نام هنرمندانِ محترم این مرز و بوم، همانگونه که مستحضرید،  حفظ و حمایت از «سرمایه هایِ اجتماعی» جامعه ایران، و توجه به «نمادهای ملی» این سرزمین، بویژه در شرایط اجتماعی و اقتصادیِ  موجودِ کشور، می‌تواند ، در ایجاد «انسجام اجتماعی» و«همبستگی عمومی»،  در میانِ اقشار گوناگون  مردم ، و جلوگیری از «گسست اجتماعی»متأثر از تفاوتهای اقتصادی و فرهنگی جامعه،  موثر باشد. از اینرو،  نظر به جایگاه تاریخی و اجتماعیِ «سرود ای ایران، ای مرز پرگهر»،  که جزئی از آثار ملی ثبت شدۀ کشور(با شماره 1395ثبت میراث ملی) بوده و مورد علاقه اقشار و اقوام مختلف مردم  ایران زمین  است، و از خاستگاه و شأن  تاریخی لازم ، در احترام به عزت و استقلال ایران نیز برخوردار است، پیشنهاد می شود نسبت به نامگذاری معابری در شأن و واجد شرایط ، به نام دست اندرکارانِ خلقِ این اثر ملی، اعم از سراینده ی شعر ( زنده یاد حسین گل و گلاب)، آهنگساز( زنده یاد روح اله خالقی)، و خواننده(غلامحسین بنان)،  از سوی اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران ،مطابق روند قانونی متعارف، اقدامات شایسته صورت پذیرد.

بر این اساس، همچنین برای جانمایی بهینۀ این نمادملی، پیشنهاد می‌شود، خاستگاه تاریخی سرود ای ایران،که به هنگام  تجاوز متفقین (انگلیس و روسیه شوروی و امریکا) به خاک سرزمین مان ایران میباشد، مورد توجه مضاعف کارشناسان محترم قرار گیرد ، تا از کارکرد میهنی این سرود ،نهایت بهره مندی عمومی حاصل آید.

پر واضح است بارِ روانی و اجتماعیِ حاصل از چنین توجهاتی ، به نمادهایِ ملی مردمِ  این سرزمین، در ایجاد  روحیۀ امید ، و ارتقاء همدلی و صمیمیت عمومی میان اقشار مختلف مردم، اثرگذاری‌های مثبت خود را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.