عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نحوه واگذاری شرکت «ایران ایرتور»، گفت: این شرکت 500 میلیارد تومان می‌ارزد، اما 43 میلیارد تومان آن هم به‌صورت اقساط واگذار می‌شود!

پشت پرده واگذاری شرکت«ایران ایرتور»/ شرکتی که 500 میلیارد تومان می‌ارزد، اما 34 میلیارد تومان واگذار می‌شود!

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به‌نحوه واگذاری شرکت هواپیمایی«ایران ایرتور»، گفت: بخش‌های مختلفی به‌اسم خصوصی‌سازی به‌جریان‌های قدرت و صاحبان نفوذ و ارتباطات واگذار شد و نتیجه آن هم این شد که بخش‌های قابل توجهی بیت‌المال در ظاهر به‌بخش خصوصی، اما در واقع به‌صاحبان رانت و قدرت واگذار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله می‌توان به‌نحو واگذاری ابزار مهدی، بخش‌های واگذار شده نیروگاه‌ها و بعضی پروژه‌های بزرگ که بعضا هم حاکمیتی بود، اشاره  کرد.

وی با اشاره به‌اینکه یکی از واگذاری‌ها موضوع واگذاری شرکت«ایران ایرتور» بود، تصریح کرد: این شرکت با قیمت حدود 34 میلیارد تومان در یک پرداخت سه ساله واگذار شد که هنوز که هنوز بوده این مبلغ از سوی خریداران واریز نشده است.

پژمانفر اضافه کرد: این واگذاری با این قیمت در حالی که طبق گفته وزیر وقت راه (تنها برند یک شرکت هواپیمایی بیش از 500 میلیارد تومان ارزش دارد)، صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که شرکت ایران ایرتور دارای پنج هوپیمای ام.دی و همچنین دارای اراضی املاک و مستغلات بود و تعداد زیادی هواپیمای «توپولف» داشت و اموال و دارایی‌های دیگری داشت که همه آن‌ها به 34 میلیارد تومان فروخته شد و همان‌طور که گفتم، پرداخت نشده است.

وی ضمن بیان اینکه بنده در قالب شکایت از نحو واگذاری، این موضوع را پیگیری کردم، خاطرنشان کرد: پرونده هنوز در دستگاه قضا در حال بررسی است، البته در ادامه کار هم نسبت به‌طولانی شدن روند رسیدگی اعتراض خودم را اعلام کردم و امیدوارم در دوره ریاست جدید قوه قضائیه این موضوع تعیین تکلیف شود.

پژمانفر تاکید کرد: حتما و مصرأ پیگیر شکایتم در رابطه با نحوه واگذاری شرکت هواپیمایی «ایران ایرتور» هستم و به‌تعبیر امیرالمومنین «چنانچه این دارایی‌ها در مهریه زنانشان هم رفته باشد، ما این اموال و دارایی را به‌بیت‌المال باز می‌گردانیم».

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.