معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۲۰ تن گوشت غیرقابل مصرف در این استان طی 2 ماهه اول سال جاری معدوم شد.

۲۰ تن گوشت غیرقابل مصرف در خراسان رضوی معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دامپزشکی خراسان رضوی، محمد رشتی‌باف گفت: نظارت بهداشتی بر تولید، نگهداری و عرضه 7 هزار و 300 تن گوشت قرمز در این استان انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: طی 2 ماهه اول امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود 20 تن گوشت حاصل از این دام‌ها که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری و نسبت به معدوم کردن آن اقدام کرده‌اند.

وی، دام کشتار شده در کشتارگاه‌های خراسان رضوی را طی مدت یاد شده، بیش از 163 هزار راس دانست و یادآور شد: گوشت حاصل از تمامی کشتارگاه‌های این استان با نظارت کامل بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این اداره کل قرار دارد.

رشتی‌باف با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر سطح شهر تهیه شوند، اضافه کرد: در صورت خرید محصولات بسته‌بندی، باید دقت شود بر روی بسته‌بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء و کد پروانه تولید درج شده باشد و از خرید فرآورده‌های خام دامی از افراد دوره گرد به شدت پرهیز شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: لازم است شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز به مهر دامپزشکی و نشانه‌گذاری لاشه که به صورت بر چسب‌های سفید رنگ روی دو دست و دو ران لاشه دام با ذبح بهداشتی و شرعی نصب شده دقت کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025 و 37250035 (شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512 (پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره 300001512 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در تماس باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.