«من بچه حزب‌اللهی ریشو که به قول آقای قهرمانی (نماینده دادستان) فقط خوب سینه می‌زنم امروز باید از حیثیت یک مجموعه دفاع کنم تا مردم نگویند در قالب ریش، بخور بخور می‌کنند. مانده بودم انگشتر هم دستم بکنم یا نه»!

محمد تربت‌زاده

«من بچه حزب‌اللهی ریشو که به قول آقای قهرمانی (نماینده دادستان) فقط خوب سینه می‌زنم امروز باید از حیثیت یک مجموعه دفاع کنم تا مردم نگویند در قالب ریش، بخور بخور می‌کنند. مانده بودم انگشتر هم دستم بکنم یا نه»!

این بخشی از اظهارات «محمدهادی رضوی» است که خیلی‌ها او را به قول خودش یک بچه ریشوی مذهبی و هیئتی می‌دانند که با شلوار ساده، پیراهن گشاد، انگشتر عقیق، ریش‌های بلند و چهره حزب‌اللهی تا جایی که دستش می‌رسد، از بیت‌المال کش می‌رود! رضوی حتی برای مدافعان حرم هم جشنواره برگزار می‌کند و دفاعیه‌هایش در دادگاه را با درود به روح شهدا و اجازه از محضر امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) آغاز می‌کند! اما کافی است نگاه کوتاهی به پرونده رضوی و فهرست بلند و بالای اتهامات و تخل پخل‌های اقتصادی‌اش بیندازید تا بفهمید رضوی برخلاف چهره‌ای که رسانه‌های آن طرفی از او ‌ساخته‌اند، یک مجرم اقتصادی است که لباس بچه حزب‌اللهی‌ها را به تن کرده تا شاید در پوشش این لباس، ذره‌ای از حجم پرونده پر و پیمان فسادش بکاهد.

مالک نیمی از «شهرزاد»

نام محمدهادی رضوی نخستین بار در روزهایی مطرح شد که فعالان رسانه‌ای و فرهنگی تازه ردپای پول‌های کثیف را در سینما و شبکه خانگی زده بودند و از طریق افشاگری‌های پی‌درپی چهره‌های مختلف، مدارکی را دال بر سرمایه‌گذاری «سیدمحمد امامی» در ساخت سریال «شهرزاد» با پول‌های اختلاس شده از صندوق ذخیره فرهنگیان رو می‌کردند. آن موقع نام محمدهادی رضوی به عنوان سرمایه‌گذار دیگر سریال شهرزاد و داماد «شریعتمداری» سر زبان‌ها افتاد، اما چند روز بیشتر طول نکشید که نام هادی رضوی در میان هیاهوی کمپین «نه به شهرزاد» گم شد. آن موقع هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که اگر 50 درصد سریال شهرزاد با پول‌های اختلاس شده از صندوق ذخیره فرهنگیان ساخته شده، آن 50 درصد دیگر که رضوی روی آن سرمایه‌گذاری کرده هم با پول‌های اختلاس شده از بانک سرمایه ساخته شده باشد! البته حتماً در جریانید که بخش بزرگی از سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است. یعنی پول‌هایی که رضوی در قالب وام از بانک سرمایه گرفته و با بخشی از آن در سریال شهرزاد سرمایه‌گذاری کرده هم متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. پس زیاد بی‌راه نیست اگر بگوییم سریال شهرزاد تمام و کمال با پول‌های اختلاس شده از صندوق ذخیره فرهنگیان ساخته شده است.

تقریباً آقازاده

هادی رضوی به عنوان یکی از جوان‌ترین مفسدان اقتصادی کشور، 36 سال سن دارد و ۱۲ سال تحصیلاتش را در مدرسه مؤتلفه اسلامی گذرانده است. اگر شهرتش را مدیون سرمایه‌گذاری‌اش در سریال شهرزاد نباشد، بدون شک باید ریشه‌های شهرتش را در دامادِ شریعتمداری بودن جست‌وجو کنیم! یعنی از آنجایی که به قول قدیمی‌ها پدر زن، به نوعی پدر آدم هم محسوب می‌شود، رضوی را باید کم و بیش آقازاده به حساب بیاوریم که به لطف روابط خاصی که احتمالاً از کانال پدرخانمش باز کرده، توانسته چند صد میلیارد وام از بانک‌های کشور بگیرد و بزند به زخم‌های زندگی‌اش!

البته خودش می‌گوید داماد وزیر بودن نه تنها جرم نیست، بلکه می‌تواند برای رساندن حرف مردم هم پلی ایجاد کند. اما با وجود این اصرار عجیبی دارد که رسانه‌ها و دادگاه باید حسابش را از پدرخانمش سوا کنند. مثلاً در نخستین جلسه دادگاهش گفته بود: «برخی‌ها می‌گویند داماد شریعتمداری هستم و فضای رسانه‌ای ایجاد می‌کنند که این ظلم است. بنده داماد نتانیاهو که نیستم. از دادگاه می‌خواهم مرا خارج از منصب دامادی محاکمه کنند». البته نماینده دادستان هم از خجالتش درآمده و گفته بود: «ما شما را داماد نتانیاهو نمی‌دانیم و برخلاف آنچه فکر می‌کنید، آدم مهمی نیستید و فقط یک مفسد اقتصادی هستید  و با تمام مفسدان اقتصادی بشدت برخورد می‌شود».

کلاهبردار حرفه‌ای

محمدهادی رضوی یکی از دانه درشت‌ترین متهمان اقتصادی پرونده فساد در بانک سرمایه محسوب می‌شود. رضوی سرجمع 107 میلیارد تومان از این بانک وام گرفته است. با بخشی از این پول در سریال شهرزاد سرمایه‌گذاری کرده و بخش زیادی را هم خرج خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران و فروش با قیمت گزاف در بازار آزاد کرده است! مابقی پول‌ها را هم خرج خرید خانه، ماشین، سفرهای اروپایی و... کرده است. در این میان یک ملک 19 میلیارد تومانی در خیابان اندرزگو تهران را که با بخشی از وام بانک سرمایه خریده بوده، به وسیله ساخت و پاخت با کارشناسان، 125 میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده و به جای بازپرداخت، به بانک سرمایه برگردانده است! این پایان ماجرا نیست و پس از تصفیه حساب با بانک سرمایه، مدعی شده که ملکش بیشتر از میزان ‌بدهی‌اش به بانک قیمت داشته و به همین خاطر 5 میلیارد دیگر هم از بانک سرمایه می‌گیرد و با آن 5 میلیارد، طلبش با شهرداری را صاف می‌کند!

مازراتی و پورشه

این‌ها فقط بخشی از اتهامات هادی رضوی است که توسط دادگاه در جلسه نخست ‌محاکمه‌اش تشریح شده است. در جلسات بعدی دادگاه، نماینده دادستان مدارکی رو کرد که نشان می‌داد رضوی ۱۰۴ میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصاد نوین، مسکن و تجارت دریافت کرده است. اموال نامشروع او هم سر به فلک می‌کشد. از انواع خودروهای لوکس شامل مازراتی و پورشه بگیر تا ویلاهای لاکچری در شمال، اروپاگردی و بیش از 100 صفر خارجی به همراه منشی دفتر کارش!

رضوی در ششمین جلسه دادگاهش که روز گذشته برگزار شد متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان 1075 میلیارد تومان شده است. حکم نهایی رضوی اما هنوز صادر نشده و او همچنان زیر بار اتهاماتش نمی‌رود و با خنده‌های پی‌درپی، صلوات فرستادن در جایگاه متهم و فرو رفتن در نقش بچه حزب‌اللهی‌ها قصد مظلوم نمایی و فرار از حکم احتمالاً سنگین ‌قضایی‌اش را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    1 0
    چه ضربه هايي كه از امثال اين افراد نخورده ايم