رئیس مجلس شورای اسلامی خروج مسکن از بورس بازی را راهی برای کاهش قیمت آن برشمرد و با اشاره به بررسی‌های مجلس برای تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال گفت: امروز ابعاد مختلف این ایده در جلسه علنی مطرح و از آراء نمایندگان استفاده خواهد شد.

 معامله قرن به معادله بی‌هویتی صهیونیست‌ها تبدیل شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸) ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر گفت: لازم می‌دانم از حرکت گسترده و هوشمندانه ملت عزیز در روز قدس سپاسگذاری کنم که در مقابل دسیسه شیطانی اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به سرنوشت ملت فلسطین غیرت دینی و انقلابی خود را نشان دادند و معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی‌هویتی رژیم صهیونیستی بدل کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال‌ها پیش رهبر معظم انقلاب در مسئله فلسطین راه حل دقیقی را ارائه و چند روز پیش آن را مجددا طرح کردند و آن رجوع به آراء ملت فلسطین است که از چند جزء تشکیل شده است. در مسئله فلسطین همه اطراف و سازمان ملل به راه حل دموکراتیک همه پرسی تن در دهند و دیگر اینکه همه آوارگان فلسطین به وطن اصلی خود بازگردند و سوم در یک رفراندوم همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی نسبت به حکومت آتی خود اعلام نظر کنند و چهارم در حکومت مورد نظر ملت فلسطین که با آراء اکثریت آنان تشکیل می‌شود نسبت به یهودیان انتقال یافته به این سرزمین تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی اگر دنبال حل مسئله مزمن در منطقه هستند راه حل دموکراتیک این است و اگر دنبال کلاهبرداری سیاسی هستند بدانند با مقاومت قوی در منطقه مواجه هستند. لازم است وزارت امور خارجه این نظریه را در مجامع بین‌المللی دنبال کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد و به مناسبت سالروز رحلت پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) عمیق، استوار و راهگشای حرکت ملت در شرایط فعلی بود. ایستادگی و مقاومت هوشمندانه، عاقلانه، شجاعانه و مبتکرانه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک راهبرد دقیقی است که علاوه بر اینکه طراحی موذیانه دشمن را خنثی می‌کند به افزایش قدرت ملی کشور مدد می‌رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به اولویت نخست کشور که موضوع اقتصادی است، توجه جدی به استقلال اقتصادی و کارآفرینی تولید ملی و رفع موانع آن مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. در این زمینه یکی از موضوعات مهم، مسکن در کشور است که در بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد متوسط افراد را در برمی‌گیرد و این رقم بسیار غیرمتعادل است.

وی افزود: یکی از روش‌های کاهش قیمت مسکن بیرون کشیدن زمین از بورس بازی است و البته داشتن طرح فراگیر در ساخت و ساز مسکن نیز ضروری است و یکی از مسائل و چالش‌هایی که نمایندگان محترم بدان می‌پرداختند، همین موضوع بوده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس در این زمینه جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و نهایتا در جلسه‌ای با حضور وزیر مسکن، رئیس بانک مرکزی، رئیس بنیاد مسکن و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس کمیسیون عمران ابعاد این موضوع بررسی شد که تحقق ایده یک میلیون مسکن در هر سال از سطح روستا تا شهرهای کوچک و متوسط و بزرگ چگونه می‌تواند انجام پذیرد و نحوه پشتیبانی دولت و تسهیلات بانکی در سطوح مختلف و حجم کلان تسهیلات بانکی در این زمینه مشخص شد و امروز ابعاد آن در این جلسه مطرح و از آراء نمایندگان استفاده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هر تقدیر این موضوع یکی از مسائل مهم جامعه مخصوصا برای جوانان است که مجلس روی آن تمرکز کرده و قطعا تا حصول نتیجه آن، پیگیری و نظارت خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه گفت: سخنان اخیر رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با آقای ترامپ تاسف‌آور و ناشیانه بود. اینگونه مطالب از زبان آقای ترامپ بعید نیست و بر وی هرجی نیست اما این مطالب از زبان آقای مکرون هیچ سنخیتی با محتوای مطالبی که در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی با آقای روحانی منتقل می‌کردند، نداشت. ظاهرا ایشان با هر کسی ملاقاتی دارد مطابق میل او سخن می‌گوید. اگر آقای مکرون اینقدر در حل مسائل بین‌المللی و در خط ونشان کشیدن برای سایر ملت‌ها، متبحر است بهتر نیست مشکلات داخلی خود را سر و سامان دهد که اینقدر کشته و زخمی روی دست ملت فرانسه نگذارد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور عراق که در کنفرانس اخیر در عربستان با درایت و فهم درست از شرایط منطقه از جایگاه ملت رشید عراق، پرده از مسئله‌سازی صعودی برداشت و از ملت ایران حمایت کرد، تشکر می‌کنم و همچنین در این زمینه از دولت سوریه سپاسگذاری می‌کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.