۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 659191

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در مواردی که اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد، به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود، اقدام مرتکب افساد فی‌الارض محسوب و به مجازات آن محکوم می‌شود.

مصوبه مجلس برای اعدام مجرمان اسیدپاشی

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، ۱۹ خرداد) پارلمان و در جریان بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن با تصویب بندی، مقرر کردند که در مواردی که اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد، به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود، اقدام مرتکب افساد فی‌الارض محسوب و به مجازات آن محکوم می‌شود.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در این جلسه، از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر، با  ۱۶۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع بخشی از طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن را تصویب کردند.

همچنین، طبق قانون مجازات اسلامی برای اتهام افساد فی‌الارض اشد مجازات یعنی اعدام در نظر گرفته شده، اما در مواردی نیز احکامی دیگر نیز قطع دست و پا و یا تبعید صادر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این جلسه، فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده (۵) این طرح را که به پیش‌بینی و اختصاص هزینه‌های این ماده در بودجه سالانه با درخواست صندوق تأمین خسارت‌های بدنی دلالت دارد را مطرح کرد که در نهایت بهارستان‌نشینان با آن مخالفت کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حخه ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    خیرببینین ما پدرمون دراومد سراین قضیه خیرببینین الهی