معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار جلد کتاب مربوط به سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وارد انبارهای استان شده است.

۳ میلیون و ۲۱۹ هزار جلد کتاب درسی وارد خراسان رضوی شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی ابری اول اظهار کرد: تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۱۹ هزار جلد کتاب (۶۸/۳ درصد) از کتب درسی ابتدایی مربوط به سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وارد انبارهای استان شده که به دلیل کمبود فضا تاکنون بیش از ۸۵ درصد این کتاب‌ها به طور امانت بین ادارات توزیع شده است.

وی افزود: حدود ۸۴۳ هزار جلد کتاب (۴۲ درصد) از کتب متوسط دوم نظری که قبلاً در کتابفروشی های استان توزیع می‌شد، در انبارهای مرکز کتاب رسانی اداره کل آموزش و پرورش تخلیه شده و بر اساس آمارهای پیش بینی شده، آماده توزیع بین ادارات آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ادامه داد: از مجموع کل دانش آموزان میان پایه خراسان رضوی در سال ۹۸ در مقاطع مختلف تحصیلی به غیر از دوره متوسطه اول، قریب به ۴ / ۸۴ درصد در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی جهت سفارش کتاب ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از لحاظ آماری کلیه دانش آموزانی که تا بدین لحظه در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام کرده‌اند به تفکیک مقطع تحصیلی شامل دوره ابتدایی ۸۴/۴ درصد، متوسط اول (فقط کتب تکمیلی استعدادهای درخشان) ۱۰۰ درصد، متوسط دوم نظری ۷۳/۵ درصد و شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۷۹/۴ درصد است.

ابری اول تاکید کرد: تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۳۱ دانش‌آموز نیز هنوز در سامانه فوق ثبت نام نکرده‌اند که با توجه به پایان مهلت ثبت نام، مدیران مدارس هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام کلیه دانش آموزان در سامانه فوق اقدام کنند.

وی گفت: از تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۸ نیز ثبت نام دانش آموزان پایه‌های اول ابتدایی، دهم متوسطه نظری و دهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سامانه فروش و توزیع کتب درسی، آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.