مازندران-سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی و بخش«لفور» واقع‌شده است البته در ابتدا این سد را بانام« سد پاشاکلا» می‌شناختند که بعدها به البرز تغییر نام داد. هفته گذشته هم‌زمان با روز عید فطر اتفاق عجیبی در این سد به وقوع پیوست که منجر به واکنش تند امام‌جمعه بابل در خطبه‌های نماز جمعه شد.

دستگاه‌های نظارتی چه‌کار می‌کنند؟ مقصر بی‌بندوباری‌ها کیست؟

قدس آنلاین-گروه استان ها: قایق‌سواری چند تن از گردشگران با پوششی غیرمتعارف و نیمه عریان و انتشار عکس در فضای مجازی موجب شد تا امام‌جمعه بابل این سؤال را مطرح کند که چه افراد و یا سازمانی مجوز بهره‌برداری از این سد را برای حضور چنین گردشگرانی هنجارشکن صادر کرده است.

دستگاه‌های نظارتی کجایند؟

امام‌جمعه بابل در همین رابطه در خطبه‌های نماز جمعه بابیان اینکه مسئولان انتظامی و دستگاه‌های نظارتی کجایند و چه‌کار می‌کنند بیان کرد: در دیداری که با رهبری داشتیم ایشان فرمودند: «مردم مازندران متدین‌ترین افراد بودند چون خاندان پهلوی می‌خواست شهرهای ساحلی را به فساد بکشند که مردم نگذاشتند.»

قایق‌سواری چند تن از گردشگران با پوششی غیرمتعارف و نیمه عریان و انتشار عکس در فضای مجازی موجب شد تا امام‌جمعه بابل این سؤال را مطرح کند که چه افراد و یا سازمانی مجوز بهره‌برداری از این سد را برای حضور چنین گردشگرانی هنجارشکن صادر کرده استحجت‌الاسلام حسن روحانی در این رابطه افزود: در منطقه «فیل‌بند» افرادی که برای عیاشی آمدند فساد ایجاد کردند؛ عده‌ای متأسفانه روسری انداخته در سد لفور با برهنگی کامل برای خودشان قایق موتوری تهیه‌کرده و  در سدی که برای آب شرب در نظر گرفته‌شده است قایق می‌رانند و تصاویری در فضای مجازی پخش می‌کنند که واقعاً تأسف‌بار بود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز در پردیس دانشگاه در مورد حجاب تحصن کردند لذا یک خانم از هیئت دولت آمده مصاحبه گرفته که هیئت دولت خیلی مایل به برخورد نیست من سؤال دارم آیا هیئت دولت اصلاً اعتقادی به حجاب و غیرت دارند؟ اگر مسئولان استان کاری نکنند مردم باغیرت خود این بی‌اخلاقی‌ها را معالجه می‌کنند.

وی یاأاور شد: متأسفانه بهره‌وری‌ها و برکاتی که خداوند به این استان عطا کرد باکمال تأسف در سایه بی‌تدبیری‌ها مواجه شد باعث فلاکت و بدبختی این استان شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر ایجاد مشکل زباله و ترافیک خسارتی که برخی گردشگران در استان بر جای می‌گذارند خسارت اخلاقی و عیاشی است زیرا این دسته از افراد با بی‌توجهی که دارند فساد اخلاقی را در این استان ترویج می‌کنند.

گزارش پلیس

در همین حال مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران در خصوص انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور در شهرستان سوادکوه اعلام کرد: برابر بررسی‌های به‌عمل‌آمده متولی و مسئولیت حوزه سرزمینی سد لفور بر عهده آب منطقه‌ای مازندران بوده و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش‌ خصوصی است.

گزارش پلیس حاکی است با شناسایی مسئول بخش خصوصی، این فرد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، شمالی احضار شده است.

تکذیب واگذاری دریاچه

این در حالی است که مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرده است: تاکنون اجازه بهره‌برداری از سطح دریاچه یا محیط پیرامونی سد البرز برای استفاده مقاصد گردشگری به هیچ‌ شخصی داده نشده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمدابراهیم یخکشی گفته است: در ارتباط با موضوع اخیر فرد و افراد خاطی نیز این افراد هیچ‌گونه ارتباط قراردادی یا حقوقی با این شرکت نداشته‌اند و ورود آن‌ها به داخل مخزن تخلف بوده است و با پاره کردن فنس اطراف مخزن، وارد دریاچه شدند، به همین دلیل با شناسایی فرد خاطی که قایق‌های بادی را در اختیار مسافران گذاشته است در محاکم قضائی دنبال شده است.

وی یادآور شده است: این شرکت با هرگونه ورود افراد غیرمجاز به داخل دریاچه برخورد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.