رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد در مورد قبرستان تاریخی سفالقان در مشهد توضیحاتی ارائه کرد.

قبرستان تاریخی سفالقان مشهد مورد غفلت واقع شده است
به گزارش قدس آنلاین ؛ سیدمسعود ریاضی  در مورد وضعیت ثبت جهانی توس اظهار داشت: ادعاهایی همچون وجود تیرهای برق، معادن شن و ماسه و ... مطرح شده اما تاکنون بسته جامعی در این زمینه ارائه نشده که در آن راهکار ثبت جهانی قید شود.

ریاضی بیان کرد: در منطقه تاریخی توس ضوابط محدودکننده بسیاری داریم و بعید است یک شخص حقیقی بتواند از کمند این بوروکراسی‌ها موفق بیرون آید؛ آنچه تاکنون از سوی شهرداری برای توس انجام شده، انتفاع مالی برای شهرداری ندارد و لذا سرمایه‌گذار به آن جلب نمی‌شود.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر برای بیرون از بازه فراهم است و سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به ایجاد فضاهای مختلف همچون فرهنگسرا، اقامتگاه، رستوران و ... اقدام کنند البته مشروط بر اینکه طرح راهبردی و تفصیلی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد در تشریح بودجه‌های مصوب برای توس نیز گفت: امسال برای پروژه‌های مطالعاتی 3 میلیارد و 200 میلیون تومان، احداث جلوخان 16 میلیارد تومان و دیگر پروژه های عمرانی سطح منطقه منفصل توس نیز 18 میلیاردتومان پیش بینی شده است.

ریاضی به قبرستان تاریخی سفالقان اشاره کرد که در سایه غفلت مردم واقع شده و گفت: براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، 600 تن از مفاخر ما برخاسته از توس هستند که بسیاری از آنها در همین قبرستان مدفون‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه‌ای تحت عنوان موزه مفاخر در همین نقطه و نصب تندیس و یا نشانه‌هایی از این مفاخر که در معرض دید مردم قرار گیرد، جزو برنامه‌های مدیریت شهری است؛ در ابتدا قرار بود این موزه در جلوخان ایجاد شود که سپس به این مکان تغییر یافت.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.