با iPadOS جدید، اپل برنامه Files را برای دسترسی به ذخیره خارجی فراهم می سازد و همچنین دسترسی مستقیم به برنامه های شخص ثالث را امکان پذیر می کند.

IPad Pro مبتنی بر معماری ARM می‌تواند یک Mac Book جدید باشد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در چند ماه گذشته بسیاری از گمانه زنی ها در بارگذاری Apple MacOS به پلت فرم ARM وجود دارد. تیم SoC اپل در حال تغییر دادن پلتفرم خود هستند، تولید پردازنده های پیشرو در صنعت آیفون و آی پد را می تواند مطابقت و یا حتی ارائه پیشنهادات Intel در برخی از وظایف دانست.

اما با اعلام این موضوع من تعجب می کنم که آیا اپل در حال حاضر مسیر را تغییر داده است و به جای آن، این شکاف را بین MacOS و iPadOS ایجاد خواهد کرد یا خیر ؟

از زمانی که این کمپانی Apple Pro را معرفی کرد، بارها و بارها مک بوک را با iPad در حال مسافرت جایگزین کرده و استفاده کرده ایم و نسبتا هم راضی کننده بوده  اما باید دید با این تغییرات هم می تواند موفق باشد یا خیر؟!

از منظر سخت افزاری، iPad همیشه از منحنی پیشی گرفته است اما سیستم عامل مبتنی بر iPhone آن همیشه پشت آن است. این تغییر با اعلام iPadOS در  WWDC 2019 همراه است. ممکن است که Mac مبتنی بر ARM شود، در واقع اپل در حال رشد است تا جایگزینی برای بعضی از مک های ما شود.

عوامل محدود کننده این تغییر: فقدان سیستم فایل مناسب و سافاری

من بسیاری از سفرهای مربوط به کار را انجام داده ام که دارایی ها و مواد از طریق یک درایو ارائه می شود - چیزی که من قبلا نمی توانستم با اپل کار کنم. من همچنین دوربین را برای رویدادها حمل می کنم و عکس های زیادی و بعضی از فیلم ها را می گیرم. همچنین این موضوع برای کسانی که به iPad کوچ می کنند نیز چالش برانگیز است.

با iPadOS جدید، اپل برنامه Files را برای دسترسی به ذخیره خارجی فراهم می سازد و همچنین دسترسی مستقیم به برنامه های شخص ثالث را امکان پذیر می کند، بنابراین شما باید می توانید تصاویر را مستقیما به آنها وارد کنید.

ما قابلیت های USB را آزمایش کرده ایم و به خوبی کار می کند اما برای برنامه های دسترسی مستقیم به کارت SD ما باید منتظر نسخه های رسمی چنین برنامه هایی باشیم که تنها پس از انتشار iPadOS  نیز در پاییز منتشر خواهد شد.

گزینه دوم، که ما با آن مواجه هستیم، سافاری موبایل است که در آن من قادر به دسترسی بسیاری از وب سایت های تخصصی مانند وب سایت بانک من و یا CMS در TechRadar نیستم. این جایی است که Chromebook در گذشته از iPad بیشتر استفاده شده است.

مرورگر وب هنوز از برنامه های مورد استفاده من در Mac استفاده می کند و در حالی که برخی از برنامه های iPad مانند Google Docs و غیره وجود دارد، آنها معمولا نسخه های تحت وب از برنامه های وب را پشتیبانی می کنند. با iPadOS، اپل در حال تلاش برای به دست آوردن وب سایت ها برای نشان دادن نسخه کامل دسکتاپ است، و می توانم برخی از سایت هایی را که قبلا با آنان کار نکردم را تأیید کنم، اکنون این وضعیت بهتر است. همچنین، iPad در حال حاضر پشتیبانی از دریافت ها در Safari است که همراه با مدیریت فایل، آن را بسیار نزدیک به یک کامپیوتر می کند.

قبل از WWDC سه تا از اتفاقاتی را که دوست داشتیم در iPad ببینم را با شما در میان گذاشتیم تا با لذت بیشتری از مک استفاده کینم، دوتا از آنها را در بالا ذکر کردیم.

اپل یک API جدید به نام BackgroundTasks اضافه کرده است، واقعا نمی دانم که چگونه با برنامه های شخص ثالث کار خواهد کرد، بنابراین ما باید صبر کنیم تا iPadOS و برنامه های سازگار منتشر شوند تا بتوانند از این ویژگی برای دیدن هر گونه تفاوت استفاده کنند. اما امیدوارم این امر به برنامه هایی مانند ایمیل اجازه دهد همگام سازی و دانلود ایمیل ها و یا خوانندگان اخبار برای دانلود داستان های جدید در پس زمینه به جای همگام سازی داده ها هنگام راه اندازی برنامه را بتوانند انجام دهند.

چندین افزونه جدید برای iPadOS از قبیل پشتیبانی از ویجت در صفحه اصلی، حرکات برای کپی / چسباندن ، و multi tasking که بهبود برنامه های چند گانه را دارند، وجود دارد. همچنین توانایی چندین پنجره در یک برنامه باز هم وجود دارد.

Ipad pro یک mac book جدید است

با تمام این پیشرفت های عظیم که اپل به iPadOS ساخته است، واضح است که جهت هایی که اپل می خواهند این است که رایانه های قابل حمل خود را جایگزین کند - چه Chromebook، Surface و یا MacBook باشد.

و اگر این مورد است، پس چرا برای انتقال پلتفرم MacOS به پلت فرم ARM کار می کند؟ Mac Pro جدید به شدت قدرتمند است و بر اساس معماری x86 است، جایی که من فکر می کنم پلت فرم MacOS ادامه خواهد یافت.

اما برای تلفن های همراه مانند مک بوک و مک بوک ایر، مطمئن نیستیم آینده ای روشن را ببیینم. اپل آنها را زودتر یا بعد جایگزین خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.