رئیس دادگستری خراسان‌رضوی گفت: فعلاً در مورد موضوع کمربند جنوبی، پرونده‌ای قضایی تشکیل نداده‌ایم، باید توجه داشت اگر نتیجه مطلوب به‌دست نیاید دادگستری وارد عمل خواهد شد.

حل مسئله کمربند جنوبی را به مسئولان مربوطه محول کرده‌ایم/ هنوز پرونده قضایی تشکیل نداده‌ایم
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام علی مظفری ، در رابطه با پرونده کمربند جنوبی مشهد، اظهار کرد: فعلا پرونده کمربند جنوبی قضایی نشده است. مردم شهر مشهد، نیازمند فضای تنفس‌گاهی هستند. در همین راستا تعدادی از سمن‌هایی که در حوزه محیط زیست تخصص دارند به دادگستری مراجعه و بیان کردند که اگر جاده‌ای در آن منطقه کشیده شود و ادامه یابد موجب قطع تنفس‌گاه مشهد خواهد شد و برای مردم دشواری‌هایی ایجاد می‌کند.
وی افزود: بنابراین ما در راستای پیشگیری‌های لازم این پرونده وارد این مسأله شده و اعلام کردیم شهرداری و دیگر مسئولان بایستی مبتنی بر دیدگاه کارشناسی در این حوزه اقدام کرده و این منطقه را تبدیل به یک گردشگاه کنند. این درحالی‌ست که برخی افراد، دیدگاهی متفاوت با ما دارند. دادگستری موضوع کمربند جنوبی را به مسئولان مربوط، محول و اعلام کرده به‌وسیله گفتمان و جلب دیدگاه کارشناسی به یک نتیجه مطلوبی که مدنظر همه مردم و مبتنی با رعایت تمام اصول باشد، برسند.
مظفری ادامه داد: فعلا در مورد موضوع کمربند جنوبی، پرونده‌ای قضایی تشکیل نداده‌ایم. باید توجه داشت اگر نتیجه مطلوب به‌دست نیاید دادگستری وارد عمل خواهد شد و اگر کوتاهی در این زمینه سبب زیان‌رساندن به مردم شود، رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهیم، هرچند امیدواریم که این موضوع با گفت‌وگو حل‌وفصل شود.
محذوریت‌های قانونی دادگستری در رسانه‌ای کردن برخی مسائل
رئیس دادگستری با اشاره به محذوریت‌های قانونی دادگستری در زمینه رسانه‌ای کردن برخی مسائل تشریح کرد: ما در زمینه رسانه‌ای کردن برخی مسائل یک‌سری محدودیت‌های قانونی داریم و مانند دیگر مدیران نیستیم که هر اقدامی که در حوزه کاری رخ دهد، رسانه‌ای کنیم. گاهی رسانه‌ها نیز توجهی به محدودیت‌های قانونی ما ندارند و علاقه‌مندند در مرحله‌ای برخی از قضایا را رسانه‌ای کنند.
وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی رسانه‌ها به لحاظ تخصصی بودن کار، حوصله نمی‌کنند یا واقعیت و ماهیت کار را به‌خوبی درک نکرده و خبری که در بیرون منعکس می‌کنند با آنچه که واقعیت دارد هماهنگی و تطابق ندارد؛ بنابراین موجب دردسر و مشکلاتی می‌شود. 
مظفری توضیح داد: ما علاقه داریم اقدامات و خدمات خود را رسانه‌ای کنیم، اما محدودیت‌هایی در بیان موضوعات وجود دارد و نمی‌توانیم در بسیاری از عرصه‌ها حضور داشته باشیم؛ چراکه اگر بدون رعایت ضوابط قانونی مطالب بیان شود مسئولیت حقوقی دارد از سویی دیگر نیاز است آبرو و حیثیت افراد حفظ شود. درواقع اگر ما مشکلی را در مورد پرونده‌ای مطرح کنیم، ممکن است آبروی شهر، یک منطقه و... به آن قضیه وابسته است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.