معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 12 پروژه مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را به وزارت کشور پیشنهاد کردیم که این پروژه‌ها مشمول همه شهرستان‌ها می‌شود.

تشریح 12 پروژه حوزه سرمایه‎گذاری استان به وزارت کشور
به گزارش قدس آنلاین ، علی رسولیان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل دفتر استاندار، اظهار کرد: در 12 دی سال 89، دولت مصوبه‌ای برای طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق شرق کشور ایجاد کرد اما عملیاتی نشد. در 5 آذر سال 97 این مصوبه اصلاح و تسهیلات بهتری ارائه شد.
وی افزود: عمده این تسهیلات 9 استان کشور را شامل می‌شود. مناطق استان خراسان رضوی شامل تربت جام، بخش‌های مرکزی، بوژگان، پایین‌جام، صالح‌آباد، تایباد، باخرز و بخش سنگان خواف است.
رسولیان ادامه داد: اقدامات تشویقی برای مالیات، نرخ سود تسهیلات ارزی و ریالی، تسهیلات بیمه، اعتبارات تملک دارایی‌ها، تسهیلاتی برای طرح‌های بزرگ این منطقه، اختیارات بانک‌های استان برای تصویب طرح‌های مناطق تا سقف 30 میلیارد تومان و ارز تا 20 میلیون دلار، قبول وثیقه محل اجرای پروژه و قراردادهای تضمینی خرید آب و برق از جمله این تسهیلات است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: آقای فروزان‌مهر نامه‌ای برای وزرات کشور ارسال کردند که دو درخواست داشتند. یک درخواست این بود که تکمیل اطلاعات مربوط به میزان تسهیلات ارزی و ریالی در خصوص طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، علمی، فرهنگی، گردشگری و خدماتی پرداخت شده توسط بانک‌های عامل را انجام دهیم و اطلاعات را قبل از مصوبه شورای برنامه‌ریزی به تهران ارسال کنیم تا کمک کنند.
وی اضافه کرد: درخواست دوم این بود که تکمیل اطلاعات طرح‌ها و پروژه‌های مهم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حداکثر 10 طرح را احصا و برای تهران ارسال کنیم. به دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم و طرح خواستیم که برای فرمانداران مشمول اجرای طرح نیز ارسال شد.
رسولیان با بیان اینکه 12 پروژه مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی را پیشنهاد کردیم، عنوان کرد: تلاش کردیم پروژه‌ها مشمول همه شهرستان‌ها شود و شهرهای مهم استان را در برگیرد. از ما 10 پروژه خواستند که چند پروژه استانی را در داخل آن‌ها قرار دادیم تا از محل این پروژه‌ها منابعی را دریافت کنیم، مجموع پروژه‌ها دو هزار و 301 میلیارد تومان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل احداث راه‌آهن دوغارون شبکه ریلی، احداث بزرگراه سنگ‌بست- فریمان- تربت جام- تایباد- دوغارون، چهار بانده شدن سنگان- نشتیفان- خواف- رشتخوار- تربت حیدریه، راه‌آهن خواف- کلات، احیا و مرمت قنوات، انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب، تامین آب پروژه‌های فولادی از محل تصفیه پساب شهرهای اطراف آنها و ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر تایباد و تربت جام و نیز تامین سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و ساماندهی رودخانه‌های مرزی استان است.
وی افزود: تسهیلاتی که توسط بانک‌ها پرداخت شده، 422 پروژه است که از شهرستان‌های مشمول دریافت شده، 207 میلیون یورو تسهیلات ارزی و دو هزار و 497 میلیارد تومان تسهیلات ریالی بوده است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.