سومین کنگره بین المللی التهاب سیستم عصبی و فستیوال دانشجویی علوم اعصاب از ۲۱ تا ۲۳ خرداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

برگزاری سومین کنگره بین المللی التهاب سیستم عصبی
به گزارش قدس آنلاین، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در نشست خبری سومین دوره کنگره بین المللی گفت: در این کنگره صاحبنظران و نخبگانی از کشورهای مختلف و ایران تلاش می‌کنند آخرین یافته‌های علمی حوزه علوم اعصاب را به بحث و تبادل نظر برسانند.
دکتر اعتضاد رضوی افزود: توسعه و تعالی علوم اعصاب یکی از ماموریت‌های ویژه‌ای است که به منطقه ۹ آمایشی سپرده شده است و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در آمده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ماموریت‌های خاصی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد که برای انجام ماموریت‌های محول شده و مرجعیت علمی آن، باید کیفیت آموزش ارتقا می‌یافت، ادامه داد: بهمین دلیل کارگروه توسعه و تعالی علوم اعصاب آذر ۹۴ با شرکت همه دانشکده‌های منطقه تشکیل شد و بیماری‌های مختلفی که با علوم اعصاب در ارتباط است در این کارگروه از لحاظ پیشگیری و درمان بررسی شد.
وی گفت: گسترش زیر ساخت‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی، شناسایی و جلب همکاری سایر دانشکده‌های کشور و تاسیس دپارتمان علوم اعصاب در سال ۹۵ از جمله اقداماتی بود که در زمینه مرجعیت علمی گروه علوم اعصاب این دانشگاه انجام شد.
رضویافزود: علاوه بر این بخش کلینیکال علوم اعصاب در بیمارستان امام رضا (ع) نیز پارسال افتتاح شد تا مباحث بالینی بیماری‌های علوم اعصاب نیز بررسی شود.
وی با بیان اینکه پیگیری رجیستری بیماری‌های علوم اعصاب در سطح منطقه و کسب مجوز مرکز تحقیقات علوم اعصاب و جلب همکاری دانشجویان با دپارتمان علوم اعصاب نیز از دیگر فعالیت‌ها در زمینه مرجعیت علمی این رشته بود، گفت: هم اکنون ۲۵ دانشجو با دپارتمان علوم اعصاب همکاری می‌کنند و تلاش داریم تا دانشجویان phd علوم اعصاب با گرایش بالینی را جذب کنیم، علاوه براین کارآزمایی بالینی با همکاری متخصصان علوم اعصاب، روان پزشکی نیز در حال بررسی است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.