بازیکن سابق تیم ملی ایران می‌گوید: عده‌ای منتظر هستند تا با رخ دادن هر اتفاقی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را بزنند.

منتظر فرصتند تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را بزنند/ به فتاحی ظلم شد
به گزارش قدس آنلاین ؛ خداداد عزیزی ، در خصوص نحوه مدیریت دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس اظهار کرد: این اتفاق هر صد سال یک بار رخ می‌دهد. به یاد ندارم از زمانی که فوتبال بازی می‌کنم، به استادیوم بروم و دو ساعت بعد بازی شروع شود. فکر می‌کنم کار درستی انجام شد. نمی‌دانم این همه جار و جنجال برای چیست. عده‌ای نظیر وزیر ارتباطات هجمه‌ای وارد کردند که این چه وضعش است؟ 
وی افزود: من خودم پرسپولیسی هستم، اما قرار نیست کل استادیوم را در اختیار پرسپولیس قرار دهند. چون داماش یک تیم شهرستانی‌ست، هوادارانش نباید به استادیوم بیایند؟ این حق طبیعی باشگاه داماش گیلان است که 300 هوادارش در استادیوم بنشینند و تا وقتی که در جایگاه‌شان قرار نگرفته‌اند، بازی برگزار نشود.
وی افزود: جار و جنجالی که برای برگزاری فینال جام حذفی به وجود آمد، کار بیهوده‌ای بود. سعید فتاحی کار درستی کرد که فینال را با تاخیر برگزار کرد. باید صبر می‌کردند تماشاگران داماش وارد ورزشگاه شوند، سپس بازی را شروع کنند. شاید نحوه بلیت فروشی اشتباه بوده یا زیادی بلیت فروخته شده است و یا هواداران از روی دیوارها به استادیوم آمده‌اند. این که دیگر تقصیر سازمان لیگ نیست. نمی‌دانم چرا برخی‌ها اینقدر شلوغش می‌کنند.
بازیکن پیشین تیم ملی ایران و کلن آلمان یادآور شد: برخی‌، وقفه به وجود آمده در فینال جام حذفی را یک آبروریزی در سطح بین‌المللی می‌دانستند، اما اگر برای تمام دنیا تعریف کنیم که تاخیر ایجاد شده در بازی به این دلیل بود که عده‌ای صاحب بلیت، به هر دلیلی نتوانستند از حق طبیعی خود یعنی ورود به ورزشگاه استفاده کنند، تصمیم گرفته‌شده را خواهندپذیرفت. حق و عدالت در آن آشفته‌بازار باید برقرار می‌شد. اگر تماشاگران داماشی جایی برای نشستن نداشتند، باید بازی را تعطیل می‌‎کردند.
عزیزی تاکید کرد: ما را با همه جای دنیا مقایسه نکنید. کجای دنیا دیده‌اید که تماشاگران بدون بلیت یا از روی دیوار وارد ورزشگاه شوند؟ چرا هر وقت می‌خواهند یک چیز را بزرگ کنند فوتبال ما را با اروپا و ... مقایسه می‌کنند؟ در بازی پرسپولیس و سپاهان و یا بازی تراکتور و پرسپولیس، تماشاگران زد و خورد زیادی داشتند، اما عده‌ای می‌گویند در هیچ جای دنیا چنین حواشی وجود ندارد. مگر فینال لیبرتادورس به دلیل درگیری تماشاگران دو تیم، به مادرید منتقل نشد؟ چرا چنین جوی ایجاد می‌کنید؟ حتی وزیر مصاحبه می‌کند که بازی باید برگزار شود!
وی افزود: شکل فوتبال ما همه چیزش غلط است. خودمان هم این را به خوبی می‌دانیم. یکی دو تا هم نیست. تعداد غلط‌هایمان خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنیم. نوع بلیت فروشی و ورود هواداران به استادیوم غلط بوده‌است. چرا باید بیش از ظرفیت جایگاه هوادران پرسپولیس، تماشاگر وارد ورزشگاه شود که بخواهند جایگاه داماشی‌ها را پر کنند؟ چه کسی فکرش را می‌کرد که هواداران پرسپولیس چنین استقبالی از بازی داشته باشند. یک موقع بازی حساسی است، استقبال زیادی شکل میگرد، اما همه پرسپولیسی‌ها می‌دانستند که تیم‌شان قهرمان می‌شود. پیش‌فرض‌های این دیدار از اول تا اخر اشتباه از آب درآمد. سازمان لیگ هم در این قضیه مقصر است، اما این که تمام تقصیرات را به گردن سازمان لیگ بیندازیم، ظلم و بی معرفتی است.
بازیکن پیشین تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: در فوتبال همیشه حواشی وجود دارد، اما این‌هایی که به خودرو خبرنگاران و عکاسان آسیب وارد می‌کنند، یک عده تماشاگرنما هستند. نمی‌توانیم به خاطر یه عده تماشاگرنما همه را زیر سوال ببریم یا بگوییم همه جای فوتبال‌مان ایراد دارد. با کلاس‌تر از فوتبال انگلیس جایی نداریم، اما در همان جا هم تماشاگران لیورپول، در اسپانیا و پیش از بازی با بارسلونا آشوب به پا می‌کنند. از این اتفاقات در فوتبال زیاد است. گاهی بخاطر حساسیت شدید بازی‌ها و حضور عده‌ای تماشاگرنما، این اتفاقات رخ می‌دهد. به نظرم تماشاگران ایرانی بهترین تماشاگران دنیا هستند. بازی پرسپولیس و سپاهان بیش از حد حساس شده بود و خود بازیکنان و رسانه‌ها در این قضیه بی‌تاثیر نبودند. نیمه اول این بازی یک جنگ بود. هیچ عملکرد فنی در نیمه اول ندیدم. نیمه دوم نیز پس از اخراج بازیکن سپاهان، بازی از حالت جنگی خارج شد و کمی فوتبال تماشا کردیم.
خداداد به برکناری سعید فتاحی توسط کمیته اخلاق  واکنش نشان داد و گفت: وقتی خبر تعلیق فتاحی به دست کمیته اخلاق را شنیدم شاخ درآوردم! از کمیته اخلاق تعجب می‌کنم که با دو پست توییتری نماینده مجلس و وزیر ارتباطات، کسی که سالیان سال در فوتبال ایران کار کرده را توبیخ و برکنار می‌کند. ا
ز کمیته اخلاق گله دارم. چگونه به این سرعت به این نتیجه رسیدند که سعید فتاحی را باید تعلیق کنند؟ اگر در فوتبال‌مان در همه کارها اینقدر سریع اقدام می‌کردیم، وضعیت‌مان خیلی بهتر از این‌ها می‌شد. در فوتبال‌ ما اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که کمیته انضباطی یکی دو ماه بعد حکم می‌دهد، اما در اینجا خیلی سریع حکم یک نفر صادر می‌شود. فکر می‌کنم بهتر بود زحمات فتاحی در فوتبال ایران دیده‌شود و حداقل گزارش‌ها توسط کمیته اخلاق خوانده‌شود، بعد حکم صادر شود. شک ندارم به فتاحی در این ماجرا ظلم شد.
او ادامه داد: عده‌ای فقط منتظر چنین اتفاقی بودند تا به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هجمه وارد کنند. فقط امیدوارم آنها به دنبال سوزاندن آدم‌ها نباشند. شک نکنید که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی این رشته ورزشی مقصر است، اما این که فدراسیون صد در صد مقصر است را قبول ندارم. خیلی از چیزها دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی در فینال جام حذفی بیفتد.
خداداد عزیزی در مورد علت حواشی اخیر در فوتبال ایران گفت: حواشی به وجود آمده اخیر را به حساب حساسیت بازی‌ها می‌گذارم. فکر نمی‌کنم هیچ سالی بازی ها اینقدر حساس شده باشد. در لیگ امسال پنج تیم برای قهرمانی و کسب سهمیه تلاش می‌کردند. حساسیت بازی‌ها در روزهای انتهایی لیگ باعث به وجود آمدن این حواشی شد. به شخصه معتقدم ریشه این حواشی در تعطیلی ۹۰ نبود.
 بازیکن پیشین تیم ملی ایران در رابطه با عملکرد برانکو در پرسپولیس عنوان کرد: برانکو سه سال خیلی خوب را با پرسپولیس داشته است. با همه کم و کاستی ها، پرسپولیس در این سه سال بهترین نتایج ده پانزده سال اخیرش را گرفته‌است. پرسپولیس درصد بالایی از این قضیه را مدیون برانکو است. می‌دانم که پرسپولیس برانکو را حفظ می‌کند و نیازی به گفتن ما نیست. امیدوارم برانکو بماند و روز به روز شرایط پرسپولیس بهتر شود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.