معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی نشستی با حضور مسئولان مرتبط دستگاه های اجرایی در حوزه سوغات، مقرر شد شهرداری مشهد محوریت توسعه زنجیره های سوغات در استان را برعهده گیرد.

شهرداری مشهد محور توسعه زنجیره های سوغات در خراسان رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی رسولیان روز یکشنبه  افزود: با توجه به حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد و بازار پر مزیت سوغات در استان، نشستی به منظور ساماندهی وضعیت سوغات و توانمندسازی کالاها و تولیدات ایرانی در این حوزه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

وی اضافه کرد: عمده سوغاتی که هم اینک در بازار مشهد توسط زائران خریداری می‌شود کالای خارجی است لذا باید سهم خراسان رضوی در سوغات زائر افزایش یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور افزایش این سهم در نشست مزبور متولیان جهاد دانشگاهی، شهرداری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند تا در خصوص تشکیل زنجیره‌های سوغات در استان به تصمیم واحدی برسند.

رسولیان افزود: در این نشست مقرر شد که شهرداری مشهد محوریت توسعه زنجیره‌های سوغات در استان را بر عهده گیرد و در گام نخست ۱۰ میلیارد ریال تأمین اعتبار کرد تا امسال با همکاری اداره کل میراث فرهنگی بتواند صنایع دستی خراسان رضوی را گسترش دهد.

وی اضافه کرد: در این راستا با محوریت شهرداری مشهد فضاهای لازم در داخل شهر در اختیار تولیدکنندگان سوغات قرار می‌گیرد و آنان حمایت مالی می‌شوند و صدور مجوزهای لازم نیز تسهیل می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این نشست همچنین مقرر شد که شهرداری مشهد و جهاد دانشگاهی طرح‌ها و برنامه‌های خود در راستای تولید سوغات را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی تهیه کنند تا در نخستین کارگروه تخصصی "اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری" استان بررسی و در صورت داشتن شرایط تصویب شود.

ارزش ریالی بازار سوغات خراسان رضوی ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که بیشتر آن در اختیار کالاهای خارجی است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.