گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از برگزاری بیش از ۷۰ برنامه در هفته صنایع دستی در گیلان خبر داد.

برگزاری بیش از ۷۰ برنامه در هفته صنایع دستی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی صنایع دستی و گردشگری گیلان ، شهرود امیر انتخابی گفت: ۲۰ تا ۲۶ خردادماه به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است و این اداره کل با بیش از ۷۰ برنامه‌ به استقبال این هفته خواهد رفت.

وی ضمن تبریک این ایام به تمامی هنرمندان و فعالین این حوزه، گفت: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح گارگاه ها، نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و همچنین برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

وی ادامه داد: همایش ملی هنر های سنتی با محوریت معرفی رشته های در حال فراموشی، نقش اقامتگاه های بوم گردی در احیاء هنرهای سنتی، طراحی و خلاقیت در کاربری های جدید هنرهای سنتی رو به زوال و ترویج ابرشم کشی سنتی در چادر شب قاسم آباد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه در شهرستان رودسر برگزار می شود.

امیر انتخابی در ادامه به افتتاح ۵ واحد بوم گردی با محوریت صنایع دستی و برگزاری تور های کارگاه گردی در سطح استان اشاره کرد و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع دستی استان بمناسبت هفته صنایع دستی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، افتتاح کارگاه ابریشم کشی سنتی در روستای قاسم آباد و بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ناظران بین المللی از روستای قاسم آباد جهت ثبت جهانی چادرشب قاسم آباد را از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی عنوان کرد.

وی همچنین دیدار صمیمی هنرمندان و فعالین صنایع دستی با مسئولین و اصحاب رسانه و نیز بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل در این هفته دانست.

وی اظهار کرد: ۷ گارگاه آموزش صنایع دستی در این ایام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.