۳۵ درصد واحدهای شهرک صنعتی کاشمر غیرفعالند.

غیرفعال بودن ۳۵ درصد واحدهای شهرک صنعتی کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن با اشاره به صدور ۴۲ پروانه بهره‌برداری طی دو دهه فعالیت شهرک صنعتی کاشمر گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد واحدهای این شهرک صنعتی کاشمر غیرفعال هستند.

جواد خزاعی  افزود: در شهرک صنعتی کاشمر که از سال ۱۳۷۶ فعال شده،۴۲ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی بابیان این‌که در حال حاضر ۳۱ واحد در شهرک صنعتی کاشمر فعال هستند اما با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند گفت: واحدهای فعال شهرک با به‌کارگیری حدود ۶۰۰ نفر هم‌اکنون بین ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن با اشاره به این‌که ۱۱ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاشمر بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ تعطیل شدند افزود: نبود سرمایه در گردش با نرخ پایین، اختلاف شرکا، نبود بازار داخلی و ورود کالاهای خارجی و فرسوده بودن ماشین‌آلات مهم‌ترین دلایل تعطیل شدن و غیرفعال بودن ۳۵ درصد واحدهای شهرک صنعتی کاشمر است.

وی با تاکید بر این‌که با تعطیل شدن این تعداد واحد تولیدی بیش از ۱۸۰ نفر بیکار شدند خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای اجرای طرح رونق، واحدهایی که با مشکل سرمایه در گردش و فرسوده بودن ماشین‌آلات مواجه هستند بتوانیم زمینه احیا و شروع مجدد تعداد ۴ واحد  را تا پایان سال فراهم کنیم.

خزاعی واحد گیاهان دارویی، ۴ کارخانه قند با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و دو کارخانه فرآورده‌های لبنی را از مهم‌ترین واحدهای فعال شهرک صنعتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کارخانه روغن فرآیند که در دهه ۸۰ بزرگ‌ترین کارخانه در منطقه بوده است از سال ۸۹ به‌صورت کامل و به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی به‌طور کامل تعطیل شد اما در سال‌های اخیر با حمایت‌های مسئولان شهرستان با ظرفیت ۸ درصدی تنها در فاز تصفیه و بسته‌بندی روغن فعال است.

مدیر شهرک‌های صنعتی کاشمر و بردسکن همچنین از توسعه شهرک صنعتی کاشمر خبر داد و گفت: طرح توسعه شهرک کاشمر در سطح ۸۵ هکتار در دست انجام است که با انتقال اسناد مالکیت تا پایان مردادماه، طراحی و عملیات خاکی آن نیز انجام می‌شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.