گیلان- استاندار گیلان گفت: ترانزیت کالا و صادرات کالاهای غیرنفتی گیلان روند رو به رشدی دارد.

ترانزیت و توسعه صادرات نفتی گیلان رو به رشد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، مصطفی سالاری در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته تجارت خارجی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: تولیدکنندگان برای جذب مشتری در بازارهای خارجی باهم رقابت دارند و ما نیز حمایت های لازم را انجام می دهیم تا کالاهای کشورمان به خصوص کالاهای تولید شده در گیلان در بازار کشورهای همسایه بیشتر و بهتر به فروش برسند.

وی افزود: سهل انگاری که برای صادرکنندگان مانع ایجاد کند برای ما پذیرفته نیست و مدیران دستگاهها تلاش کنند تا بیشترین حمایت اعمال شود.

سالاری ادامه داد: دولتی ها تا جایی که ضرورت ندارد نباید در کارهای بخش خصوصی دخالت کنند.

وی تصریح کرد: از کارهایی که بازارهای کسب شده توسط صادرکنندگان بدست آمده را در معرض آسیب قرار می دهند، به جد پرهیز شود.

استاندار گیلان افزود: با ارایه خدمات مناسب به واردکنندگان و صادرکنندگان نارضایتی خدمات گیرندگان به مراتب کاهش خواهد یافت.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان در ترانزیت کالا و صادرات روند رو به رشدی داشته است، خاطرنشان کرد: صادرات گیلان در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۳درصد افزایش یافته است.

سالاری با اشاره به اینکه اتفاق نظر وجود دارد که مباحث رفتاری نادرست به ما لطمه می زند، تصریح کرد: استمرار رفتارهای نادرست زیرساخت ها را در بنادر رقیب گسترش می دهد و در نتیجه بازرگانان رغبت خواهند داشت تا به بنادر رقیب بروند چون خدمات بیشتری وجود دارد.

استاندار گیلان گفت: برخی محافظه کاری ها رونق اقتصاد و صادرات استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اگر چه تغییراتی در این خصوص انجام شده اما هنوز رضایت بخش نیست.

سالاری گفت: باید با جذب سرمایه گذار و حمایت از آن کارهای موثری در جهت توسعه صادرات انجام داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.