یزد – رئیس کل دادگستری استان یزد، از دستور تشکیل « نهاد میانجیگری کیفری رسانه » با حضور وکلا و حقوقدانان آشنا به قوانین مرتبط با حوزه رسانه در استان، خبر داد.

نهاد «میانجیگری کیفری رسانه »در استان یزد تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، غلامعلی دهشیری در با بیان این خبراظهار داشت: در راستای حمایت حداکثری از رسانه ها و محدود کردن ورود موضوعات مرتبط با رسانه در دادگستری، با همکاری و استفاده از ظرفیت وکلای دادگستری در مرکز استان، نهاد میانجیگری کیفری رسانه تشکیل می گردد.

وی افزود: در حوزه های قضایی و شهرستان های استان نیز چنانچه موضوعی طرح گردد، حسب مورد، و به اقتضاء وجود پرونده، مرکز مشاوران حقوقی دادگستری متولی این امر قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی، تشکیل این نهاد را با الهام از ماده ۸۲ قانون آئین دادرسی کیفری و آئین نامه میانجی گری در امور کیفری، اعلام کرد و گفت: پس از تشکیل این نهاد، کلیه شکایت های اشخاص حقیقی و حقوقی از رسانه ها و فعالین عرصه مجازی استان به این نهاد ارجاع داده می شود تا با بهره گیری از تدابیر غیر کیفری و برگزاری نشست های مشترک و گفتگو میان طرفین، زمینه حل و فصل موضوعات مطروحه و رسیدن به توافق فراهم گردد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم حصول توافق، نیز نهاد مذکور نظریه خود پیرامون موضوع و علت به نتیجه نرسیدن میانجی گری را به همراه پیشنهادهای لازم جهت ارجاع قضیه به فرایند رسمی رسیدگی کیفری به دادسرا ارائه می نماید.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه جرائم ضد امنیتی، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات را از شمول این ابلاغیه مستثنی است، ابراز داشت: از آنجا که وقوع اشتباه و خطا و تندروی و هیجان در حوزه رسانه به جهت جنس فعالیت در این حوزه محتمل است، لازم است مفاد ماده ۲۳ قانون مطبوعات و تبصره های آن مد نظر مدیران و مقامات اجرایی استان قرار گرفته تا حتی الامکان با درج پاسخ خود در رسانه ها، از شکایت خودداری نمایند.

دهشیری خاطر نشان ساخت: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با جرائم حوزه رسانه و ساز و کار پیگیری و اجرایی شدن این دوره ها برای اهالی رسانه، از دیگر مسائلی است که باید از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همکاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی و دنبال گردد. 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.