بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در شاخص های مربوط به این رتبه بندی در حوزه موضوعی بیومدیکال و علوم سلامت، ارتقاء یابد.

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نظام رتبه بندی لایدن

به گزارش قدس آنلاین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در رتبه بندی لایدن که از سال ۲۰۰۷ انجام می گیرد، دانشگاه های جهان براساس مقالات ISI مورد پایش قرار می گیرند و شرط ورود یک دانشگاه به این نظام رتبه بندی  این است که باید حداقل یک هزار مقاله ISI در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در مجلات CORE در WEB OF SCIENCE  داشته باشد.

دکتر محسن تفقدی خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین نسخه  رتبه بندی منتشر شده توسط این پایگاه، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شاخص اثرگذاری علمی (Scientific impact)  توانست در حوزه موضوعی بیومدیکال و علوم سلامت از رتبه ۴۲۶ به رتبه ۴۰۳ در جهان ارتقا یابد.

به گفته وی، همچنین دانشگاه در این حوزه در شاخص همکاری علمی (Collaboration)  نیز از رتبه ۴۹۱ به رتبه ۴۷۴ ارتقا یافت.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح دانشگاه های آسیا نیز به ترتیب رتبه ۱۱۲ در شاخص اثرگذاری علمی و در شاخص همکاری رتبه ۱۲۱ را کسب کرد.

دکتر تفقدی با اشاره به اینکه پیش از این دانشگاه در اردیبهشت امسال توانسته بود در جمع ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد، اظهار امیدواری کرد: در رتبه بندی دانشگاه های عصر طلایی تایمز نیز که در اواخر ژوئن ۲۰۱۹ منتشر می شود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه درخورتوجهی را کسب کند.

منبع: صداو سیما
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.