رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت خیلی از محصولات در مشهد نسبت به دیگر شهرها کمتر است و افزایش چندانی هم نداشته است.

بارفروشها سیب زمینی را گران نکردند/احتمال تداوم گرانی سیب زمینی/کارخانه های چیپس نمیگذارند سیب زمینی به بازار برسد

قدس آنلاین -بهاردوست:حیدر ساکن برجی در خصوص گرانی این روزهای قیمت سیب زمینی گفت: متاسفانه این روزها بازار میوه و سبزی در میدان های بار هم فروش خیلی کمی دارد و در واقع با این وضعیت اقتصادی میوه و سبزی جات به یک نوع کالای لوکس تبدیل شده است.

وی افزود: سیب زمینی در بازار روز امروز از ۱۵۰۰ تومان تا ۵۵۰۰ تومان برای سیب زمینی خوب و دست چین عرضه می شود و در واقع این گرانی که الان در بازار وجود دارد از ناحیه ما نیست و عوامل دیگری در این کار دست دارند که مطمئنا باید بررسی شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت:  در خصوص قیمت بالای قیمت سیب زمینی باید بگویم که چون در این فصل امکان انبار کردن سیب زمینی وجود ندارد و زمان برداشت این محصول هم با توجه به بارندگی امسال در مناطق مختلف متفاوت است ممکن است این دیر و زود آمدنها کمی بازار را دچار آشفتگی کند و از آن جایی که سیب زمینی که الان در بازار وجود دارد سیب زمینی گرگان است و در این فصل هم امکان انبار کردن آن وجود ندارد تا زمانی که سیب زمینی همدان وارد بازار نشود این افزایش قیمت را خواهیم داشت هر چند مطمئنا این گرانی موقتی است ولی ممکن است این زمان کمی به طول بینجامد.

برجی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که سیب زمینی این روزها اندکی کمتر عرضه می شود و قیمت بالایی دارد خرید این محصول توسط کارخانجات چیپس است. هر چند در مشهد به رغم همه این موارد قیمت خیلی از محصولات نسبت به اکثر شهرها کمتر است و افزایش چندانی هم نداشته است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.