معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سرآمدمشاغل صنایع‌دستی ایجاد شده در استان راه اندازی دهکده فرش در روستای مرندیز بردسکن است.

دهکده فرش روستا «مرندیز» بردسکن سرآمد صنایع دستی خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین کرابی ظهر امروز  در خصوص اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۴۴ طرح تحت نظارت کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هستند و مابقی با خروج از نظارت ۵ ساله این کارشناسان به خودکفایی رسیده‌اند.

وی افزود: از ۹ هزار و ۱۴۴ طرح ایجادشده، ۱۵۹ طرح اشتغال بااعتبار یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان مربوط به سال گذشته و هشت مورد از مشاغل ایجادشده بااعتبار ۶۴ میلیون تومان مربوط به امسال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: سرآمد مشاغل صنایع‌دستی در استان ایجاد دهکده فرش در روستای مرندیز شهرستان بجستان است و در این بخش بیش از ۱۰۰ مجری طرح مشغول به بافت قالی با طرح و ابعاد مختلف هستند و موجب ترویج و احیای سنت ملی قالی‌بافی و فرش دست‌باف شده است.

وی گفت: نزدیک به ۵. ۲ درصد از کل اشتغال ایجادشده در سال گذشته مربوط به بخش صنایع‌دستی بوده که شامل مشاغلی مانند قالی‌بافی، خیاطی، تولیدات چرم، ساخت زیورآلات، گلیم‌بافی، فرت بافی، گل‌سازی، سرمه‌دوزی، عروسک دوزی و معرق و منبت می‌شود.

کرابی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به مشاغل ایجادشده در صنایع‌دستی شامل خانگی و خوداشتغالی است که تفاوت مشاغل خانگی و خوداشتغالی در فضای کار است که مجری طرح مشاغل خانگی علاوه بر حضور در کنار فرزندان و خانواده، مشغول به کسب درآمد است.

وی بیان کرد: به مشاغل خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان و به مشاغل خوداشتغالی تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.