iOS 13 بتا در هفته گذشته عرضه شد و ما اولین نگاه را به ویژگی های آینده گوشی های آیفون در WWDC 2019 اپل انداخته ایم.

نگاهی به ویژگی‌های IOS 13 بتا در آیفون

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، iOS 13 بتا فعلا برای همه قابل دسترس نیست،  با این حال اپل توصیه می کند که این بتا توسعه دهنده باید توسط انجمن توسعه دهنده، عمومی شود. بتا عمومی iOS 13 در ماه جولای عرضه خواهد شد.

در عین حال، ما در مورد ویژگی ها و تغییرات آن توضیحاتی خواهیم داد، از جمله حالت تاریک، یک وظیفه دشوار در انتظار UI است که به شما این امکان را می دهد که پس زمینه های سفید رنگ صفحه نمایش را تغییر دهید.

ما همچنین جزئیات جدیدی در مورد صفحه کلید کشویی QuickPath جدید iPadOS که اساسا یک نسخه ویژه iPad در iOS 13 است را در اختیار داریم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید امروز iOS 13 بتا را دریافت کنید.

بسیاری از ویژگی های iOS 13 که در هفته گذشته واردگفته شده است در آن وجود دارد، اما ما با اولین برنامه تاریخ انتشار نسخه iOS 13 و لیست سازگاری مهم در ابتدا شروع خواهیم کرد.

برنامه تاریخ انتشار IOS 13  بتا

3 ژوئن: iOS 13 بتا برای اولین بار در WWDC 2019

جولای: تاریخ انتشار بتا عمومی iOS 13 

در اوایل سپتامبر 2019: نسخه نهایی iOS 13 

اواسط سپتامبر 2019: iOS 13  که احتمالا با اپل 2019 جدید عرضه خواهد شد

ما یک جدول زمانی بتا iOS 13، از بتا 1 تا نسخه نهایی نرم افزار را نقشه برداری کرده ایم و همه اینها با اولین نگاه به روز رسانی در قالب بتا توسعه دهنده، که در حال حاضر وجود دارد، آغاز می شود. ماه ها پیش ما تاریخ 3 ژوئن را به عنوان تاریخ انتشار در WWDC منتشر کردیم .

1. iOS 13 بتا سازنده: iOS 13 بتا نسخه 1 در حال حاضر در دسترس است، اما این به برنامه های اپل پرداخت شده محدود می شود. شما احتمالا باید برای بتا عمومی که همیشه پایدارتر است صبر کنید،  به علاوه، نصب این بتا iOS 13 نیاز به Xcode یا macOS 10.15 برای نصب در بار اول دارد.

2. iOS 13 بتا عمومی: این روش اپل برای تست ویژگی های در مقیاس بزرگتر است و در ماه ژوئیه عرضه خواهد شد؛ در سال گذشته، تاریخ انتشار بتا عمومی ،  iOS  بیست و پنجمژوئن بود، که در سال 2019 تقریبا در همان حوالی منتشر می شود، با این حال انتظار می رود به طور معمول یک نسخه بتای پیشرفته iOS باشد، اگر چه هنوز هم می تواند خشن و شامل تمام ویژگی های اجرا شده در نسخه نهایی نرم افزار باشد.

3. iOS 13 طلسم کارشناسی ارشد: این نسخه نهایی نرم افزار iOS 13 خواهد بود، یک هفته قبل از انتشار نهایی، برای توسعه دهندگان و آزمایشکنندگان بتا عمومی، در این مرحله بسیار پایدار است.

4. تاریخ انتشار رسمی iOS 13: ما نرم افزار iOS 13 را در فرم پایانی و پایدار خود در حدود یک هفته پس از رویداد راه اندازی آیفون بعدی، انتظار داریم دریافت می کنیم. آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون 11 XR. تقریبا در اواسط سپتامبر (سال گذشته 17 سپتامبر) دریافت کرده بودند.

لیست سازگاری ها در iOS 13

برای دسترسی به iOS 13 نیاز به حداقل دستگاه آیفون 6S یا بالاتر، iPad Air 2 یا بالاتر، iPad mini 4 و آیفون های جدید تر دارید.

این آپدیت به دستگاه های قدیمی تر که تا iOS 12 پشتیبانی می کنند، نخواهد آمد: iPhone 5S، iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPad Air، iPad mini 2 و Mini 3

برای دریافت iOS 13 نیاز به یک iPhone یا iPad از چهار سال گذشته تا الان تولید شده باشد دارید (بسته به نوع دستگاه). این بدان معنی است که گوشی هایی مثل آی فون 6   "iOS 13" را دریافت نخواهند کرد، اگر شما یکی از آن دستگاه ها را دارید برای همیشه در iOS 12 خواهید ماند.

شما نیاز به یک آیفون 6S یا بالاتر، iPad Air 2 یا بالاتر و iPad جدید مینی 4 یا بالاتر یا نسل 7 آیپاد تاچ دارید. جای تعجب نیست که نسل جدید iPod Touch 7th تنها دستگاهی است که از iOS جدید پشتیبانی می کند.

آی فون SE به عنوان یک رده عجیب و غریب متناسب با ویژگی های آیفون  6 است، اما چون پس از آیفون 6S آمده است ، این دستگاه هم iOS 13 را دریافت خواهد کرد.

Dark Mode  در iOS 13        

آخرین وضعیت Dark Mode که در iOS 13 و iPadOS اتفاق می افتد

MacOS یک حالت Dark Mode در سال 2018 را دریافت می کند

رابط کاربری میانبر سیاه و تاریک خاکستری در مرکز کنترل است

حالت تاریک در iOS 13 در سراسر سیستم قرار دارد، به این معنی که رنگها از خاکستری روشن و سفید به رنگ سیاه و خاکستری سیاه و سفید در همه برنامه های پشتیبانی شده تغییر می کنند.

این امر زمانی عالی است که هنگام استفاده از آیفون خود در شب و برای جلوگیری از رنگهای روشن سفید استفاده کنید. همچنین ممکن است عمر باتری را در آیپد مجهز به OLED، از آیفون X به جلو نگه دارد. اپل در مورد این مورد زیاد صحبت نکرد، اما ما می دانیم که OLED در حین ارائه رنگ سیاه، پیکسل ها را خاموش می کند.

با توجه به اپل، در iOS 13 حالت تاریک را می توان در مرکز کنترل انجام داد، یا می توانید آن را به صورت خودکار برای روشن شدن در شب تنظیم کنید. شب در نهایت یک همدم می شود و بسیاری از مردم می توانند شادتر باشند.

iOS 13 به محصولات Apple Tag اشاره می کند

نظریه ای که اپل در مورد ردیاب دریافت می کند در بتا iOS 13 پشتیبانی می شود، براساس یک نشت جدید در مورد آنچه خوانده شده "برچسب اپل" است.

در حالی که برنامه Find My Redesigned قرار است دستگاههای اپل و همچنین دوستان iPhone خود را در آن قرار دهد، ادعا Apple Tag برای هر چیز دیگری طراحی شده است. یک ردیاب بلوتوث می توانداحتمالا به کلید، کیسه، بطری آب یا هر چیز دیگری متصل شود.

برچسب اپل بخشی از سیستم عامل iOS 13 در WWDC 2019 نیست، اما می تواند در ماه سپتامبر در کنار آیفون 11 اعلام شود، پس از همه با سخت افزار تلفن همراه است.

iOS 13 در iPadOS  تغییر بزرگی به حساب می آید

برخی از بزرگترین تغییراتی که ما برای iOS 13 در iPad انتظار داشتیم، در واقع یک به روز رسانی به نام iPadOS است، اپل می گوید به پلت فرم خود نیاز دارد.

این به معنی پیشرفتهای بزرگ در گردش کاری iPad شما با شروع دوباره طراحی مجدد صفحه اصلی است، ویجت های پین شده، همانطور که ما در iOS 13 پیش بینی کردیم، به شما امکان می دهد ویدجت ها را از صفحه نمایش Today View (که صفحه نمایش حالت چپ در iPhone و iPad خود) اضافه کنید.

Slide Over اجازه می دهد که برنامه های متعددی باز کنید و از آنها مانند rolodex چرخه ای داشته باشید. شما همچنین می توانید طرفداران آن را به طور پیش نمایش همه در یک بار با یک حرکت ضربه تند انتخاب کنید.

Split View پیشرفت کرده است تا شما بتوانید یک برنامه را در هر دو طرف صفحه نمایش باز کنید (پیش از این ممکن نبود)، و اپل این را با نمایش یادداشت های کنار به نمایش در آورد. شما همچنین می توانید یک برنامه را با بیش از یک برنامه همگام کنید ، بنابراین در حال حاضر Safari می تواند با صفحات در یک فضای زوج باشد.

برنامه Expose برای نرم افزار iPad جدید است، به شما اجازه می دهد همه فضای باز را مشاهده کنید. یک آیکون App Expose در Dock وجود دارد، که فقط یکبار فشار لازم برای دسترسی به حالت مرور مناسب وجود دارد.

صفحه کلید اپل می تواند در اطراف صفحه نمایش به شکل کوچکتر شناور باشد و از صفحه کلید کشویی که آن را QuickPath تایپ می کند شروع کند. همچنین میانبرهای صفحه کلید بیشتری نسبت به قبل وجود دارد (فقدان میانبرها شکایت ما در مورد نسخه های قبلی iOS بود).

تغییرات دوربین و حالت پرتره

در iOS 13، تغییرات مهمی در ویژگی های دوربین ارائه شده است، که این امکان را برای شما فراهم می کند که نور شدید را در حالت پرتره تغییر دهید، این چیزی است که ما برای مدت زمان طولانی انتظار آن را داشتیم. حالت پرتره نیز یک اثر تک رنگ جدید به نام Key-Key Mono می گیرد.

گالری عکس در حال تبدیل شدن به چیزی است که اپل آن را "خاطرات زندگی شما" نام داده است، با یک برگه جدید طراحی شده بهترین عکس های خود را به روز، ماه و سال ثبت کنید، شما همچنین می توانید کنترل های بیشتری برای بزرگنمایی و یا خارج شدن از گالری عکس داشته باشید.

ویرایش عکس توسط iOS 13 تدوین شده است، با اضافه کردن کنترل های تنظیم و فیلتر، در حالی که بخش ویرایش ویدیو تقریبا به طور کامل این تصویر را نشان می دهد؛ تقریبا هر ابزار عکس و اثر از جمله فیلتر ها، چرخش و برش  آن را تبدیل به ویدیو می کند. اگر شما در حال کار با ویدیو نیستید، حتی یک دکمه تنظیم خودکار هم وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.