یاسوج-خبر کناره‌گیری استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزون بر یک سال در فضای مجازی و بین کاربران این استان دست‌به‌دست می‌شد تا اینکه هم‌زمان با ثبت‌نام نامزدهای مجلس به واقعیت پیوست.

گمانه‌زنی‌ها برای استاندار جدید کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد

قدس آنلاین-گروه استان ها: سی و یکمین روز از فروردین‌ماه امسال هم‌زمان با اوج‌گیری خبر استعفا و کناره‌گیری استاندار کهگیلویه و بویر احمد بسیاری از مسئولان دولتی عزم خود را جزم کردند تا ثابت کنند که علی‌محمد احمدی (استاندار) اهل استعفا و کناره گیری نیست و طمعی برای مجلس نیز ندارد.

با انتشار این خبر حتی برخی از مسئولان ازجمله معاون‌ عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شایعات منتشرشده در فضای مجازی در ارتباط با استعفای استاندار را شیطنت رسانه‌ای خواند و انگشت اتهام را به سمت‌وسوی رسانه‌ها نشانه گرفت.

عزیز فیلی در این رابطه گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها از یک‌سال گذشته تاکنون مطالبی در ارتباط با نامزدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات پیش روی مجلس منتشر  کردند اما استاندار قصدی برای نامزد شدن در این انتخابات را ندارد.

معاون استاندار تا همین یک ماه پیش نیز اصرار داشت که احمدی قصد نامزد شدن در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی را ندارد.

بهر ترتیب با تمام وصله‌هایی که به رسانه‌ها  در این مدت چسبیده شد بالاخره علی‌محمد احمدی استاندار استعفای خود را تقدیم و به‌تبع آن مورد موافقت نیز قرار گرفت.

این استاندار مستعفی پیش‌ازاین نماینده دهلران استان ایلام در مجلس نهم و مشاور عالی وزیر نفت بود و حال دوباره شایعاتی مبنی بر اینکه وی به وزارت نفت بازخواهد گشت در میان کاربران افزایش‌یافته است.

گمانه‌زنی برای استاندار جدید

یدالله رحمانی متولد سال ۱۳۴۳ از ایل قشقایی، دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی تهران یکی از گزینه‌های احتمالی و شایع شده برای تصدی استانداری کهگیلویه و بویر احمد است.

هرچند که وی این خبر را رد کرده است و مدعی شده که صحبتی با وی در این زمینه نشده است اما صحبت انتخاب وی هم چنان در محافل اجتماعی گرم است.

رحمانی هم‌زمان با شروع مسؤولیت محمدعلی افشانی در استانداری فارس، به‌عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی این نهاد منصوب شد و معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران  و پس‌ازآن ریاست این سازمان در استان‌های ایلام، بوشهر و چهارمحال و بختیاری را در کارنامه خود دارد.

او همچنین در سال‌های ۷۳ تا ۷۶ نیز سرپرست سازمان برنامه‌وبودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

گزینه احتمالی

اما یکی دیگر از افرادی که به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد یاد می‌شود «حسین کلانتری» مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور است.

حسین کلانتری پیش‌ازاین و پس از چهار سال عهده‌داری معاونت سیاسی استانداری ایلام در ۲۴ آذرماه ۹۶ با ارتقاء جایگاه به‌عنوان مشاور وزیر و مدیرکل امنیتی وزارت کشور منصوب شد و بنا بر شنیده‌ها به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح است.

برخی رسانه‌ها هم در مورد سوابق کلانتری نوشته‌اند  وی ۱۳۴۲ در شهرستان دره شهر متولدشده است و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه تهران می‌باشد که حدود ۲۰ سال به‌عنوان فرماندار در شهرستان‌های ، مهران ، شیروان ، چرداول ، دهلران و برخی پست‌های مدیریتی دیگر مشغول به کار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.