از صبح قیمت خودرو های داخلی 2 الی 5، خودروهای مونتاژ 5 الی 10 و خودروهای وارداتی 10 الی 20 میلیون تومان کاهش داشته اند. برای مثال پراید 111 به 49 میلیون تومان‌، پژو 206 تیپ 5 به 100 میلیون تومان ، پژو 207 دنده ای 124 میلیون تومان و سیتروئن c3 بدون گرمکن با 7 میلیون کاهش قیمت به 347 میلیون تومان رسیدند.

دلار، طلا و خودرو همچنان در سراشیبی سقوط

قدس آنلاین: روند سقوط قیمت ارزهای خارجی، طلا و خودرو که از هفته پیش شروع شده همچنان ادامه دارد واگرچه امروز شیب آن کمی کندتر شد اما اثر روانی آن بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده و خریدار زیادی برای این اقلام وجود ندارد مگر کسانی که به اجبار باید دست به خرید بزنند. مثل مسافران خارجی یا عروس و دامادهای جوان.

اما در بازار خودرو تقریبا هیچ خریداری وجود ندارد. نگاه ها همچنان به تابلوی صرافی هاست و فروشنده ها نیز می کوشند با پیشنهادهای پایین تر هرچه سریعتر خودروی خود را به پول تبدیل کرده و از نگرانی خارج شوند، به خصوص آنهایی که به علت فضاسازی رسانه ها سرمایه های خود را در اوج بحران قیمت ها به خودرو یا ارز تبدیک کرده و الان با یک شکست نسبتا سنگین مواجه شده اند. 

فروشندگان خودرو در واقع چند نگرانی دارند. اول کاهش ساعتی قیمت ها، دوم هزینه نگهداری خودرو اعم از بیمه و عوارض و ...، کاهش مدل خودرو که امکان نگهداری آن برای مدت طولانی را عملا سلب می کند. لذا بیشترین فروشنده الان در بازار خودرو است چون نه می توان مانند منزل آن را اجاره یا رهن داد و نه مثل طلا می توان برای چند سال آن را حفظ کرد تا به مرور افزایش قیمت پیدا کند.

 نکته جالب در بازار امروز ارز آن است که قیمت دلار بیرون از صرافی ها ارزان تر از داخل صرافی هاست و اگرچه قیمت صرافی ملی 12720 تومان اعلام شده اما از دلالان می توان تا 12500 هم خرید چون فروشنده دلار بیش از خریدار است.

قمیت سکه هم به 4میلیون و 400 رسیده و این درحالی است که سه هفته پیش این عدد 5میلیون و 300 بود.

اما بازار خودرو بیشتر دچار سقوط شده است چون فروشندگان به دنبال خلاص شدن از خودروهای پارک کرده خود هستند و می کوشند از ریزش بیشتر سرمایه خود جلوگیری کنند.

یک نمایشگاه دار تهرانی در این خصوص با بیان اینکه برخی برای سود بیشتر چندین خودرو خریداری کرده و امروز نمی‌دانند باید چگونه آنها را بفروشند، افزود: اگر شوک جدیدی به بازار خودرو وارد نشود با روند کاهشی قیمت ها بازار خودرو به سمت ثابت و رونق معاملات پیش خواهد رفت.

وی گفت: قیمت خودرو های داخلی 2 الی 5، خودروهای مونتاژ 5 الی 10 و خودروهای وارداتی 10 الی 20 میلیون تومان از صبح کاهش داشته اند. برای مثال پراید 111 به 49 میلیون تومان‌، پژو 206 تیپ 5 به 100 میلیون تومان ، پژو 207 دنده ای 124 میلیون تومان و سیتروئن c3 بدون گرمکن با 7 میلیون کاهش قیمت به 347 میلیون تومان رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.