قزوین_ معاون دفتر و مسئول محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در قزوین گفت:  هشت میلیارد ریال در بخش کمک‌های غیر نقدی توسط خادمیاران جمع آوری شد.

 هشت میلیارد ریال در بخش کمک‌های غیر نقدی توسط خادمیاران جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن علی نوروزی  معاون دفتر و مسئول محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در قزوین روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با جمعی از رسانه های استان قزوین با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آستان قدس را می توان محرومیت زدایی از سال ۹۵ بیان کرد که این امر بر اساس توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نگرش‌های جدید آستان صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف و موضوع خادمیاری و امداد، دفاتر نمایندگی آستان از ۱۵ آذرماه سال ۹۵ براساس قانون در مراکز تمامی استان‌ها راه اندازی شد که ماموریت های مختلفی از جمله چهار ماموریت در خادم یاران تعریف شد؛ محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت به مردم، وقف و نذورات و امور خادم یاری از جمله اهداف این موضوع بوده که با سه مفهوم خادم، مفهوم و خدمت هدف گذاری شده است.

نوروزی با بیان اینکه ماموریت خادمیاران به صورت پشتیبانی و خادمیاری است، یادآور شد: محرومیت زدایی و ارائه خدمات به محرومان مهم ترین وظیفه آن است؛ کانون خادمیاران به صورت تخصصی یا عمومی بوده که در حوزه تخصصی با موضوعات فضاهای مجازی، قرآن، رسانه، خانواده، مداحان، شعرا، ورزشکاران و در بخش عمومی نیز با محوریت مساجد در ۷۵ مسجد استان راه اندازی شده اند.

معاون دفتر و مسئول محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در قزوین با اشاره به میزان خدمات جمع آوری شده در راستای خدمت و محرومیت زدایی ادامه داد: در ۲ سال گذشته، ۹۳ میلیارد ریال با عنوان ۲۸۰ هزار نوع خدمت و با هدف محرومیت‌زدایی در استان توسط خادمیاران انجام شده است که موثر بوده است.

وی در ادامه به اعزام زائران به مشهدمقدس پرداخت و گفت: ۱۴ هزار نفر توسط خادم یاران برای نخستین مرتبه به مشهد مقدس سفر کردند و در سالجاری با توجه به مناطق مختلف سیل‌زده کشور، اولویت اعزام‌ها به این استان‌ها داده شده و اعزام ۲۷۰ نفر از استان به مشهد مقدس به صورت ماهانه پیش بینی شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سالجاری، چهارمیلیارد ریال توسط خادم یاران استان جمع آوری شده و در ۲ سال گذشته نیز ۱۵۰ هزار پرس غذا در بین نیازمندان توسط این خادمیاران توزیع شده است که البته در ماه مبارک رمضان نیز سال گذشته نیز ۳۸ هزار پرس غذای گرم به همراه ۱۰ هزار و ۲۰۰ بسته افطاری و ۴۰۰ هزار بسته ارزاق در سطح استان بین نیازمندان توزیع شد.

معاون دفتر و مسئول محرومی زدایی آستان قدس رضوی در قزوین آماری را از توزیع بسته ها لوازم التحریر و ارزاق در ۲ سال گذشته ارائه داد و تصریح کرد: در این مدت، سه هزار بسته لوازم التحریر، ۱۴ هزار بسته ارزاق و توزیع گوشت گرم اهدایی از محل ۱۸۷ رأس گوسفند توزیع شده است.

وی، سرکشی به ۲ هزار و ۲۵۱ یتیم و نیازمند و اهدای هدایای آستان قدس بین آنان، توزیع ۳۴۰ قلم جهیزیه، ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار نفر و دیدار با خانواده شهدا و مدافعان حرم و زندانیان نیازمند را از دیگر خدمات خادم یاران استان قزوین برشمرد.

نوروزی، میزان کمک های غیرنقدی و نقدی جمع آوری شده توسط خادمیاران در سالجاری را هشت میلیارد ریال در بخش کمک‌های غیر نقدی و ۲ میلیارد ریال در بخش کمک‌های نقدی عنوان کرد.

معاون دفتر و مسئول محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در قزوین مطرح کرد: در دهه کرامت سال گذشته، ۳۳۰برنامه فرهنگی در استان برگزار شد و حدود ۹۰۰ نفر از دانش آموزان به مشهد اعزام شدند و پیش بینی می شود در دهه کرامت سالجاری نیز همچون سال های گذشته برنامه هایی برگزار شود؛ دهه کرامت از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه آغاز می‌شود و تا ۲۳ تیرماه ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد که برگزاری جشن نورا همزمان ولادت حضرت معصومه با حضور ۴ هزار دختر و جشن مردمی شمس الشموس در میدان آزادی قزوین در شب میلاد امام رضا (ع) از مهمترین برنامه‌های این دهه است.

به گفته وی، از ۴ هزار نفری که در سایت خادم یاری ثبت نام کرده اند، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیده اند و افرادی که برای شرکت در طرح خادم یاری علاقمند هستند، با توجه به اینکه در حال حاضر سایت بسته است می‌توانند به دفتر این مرکز مراجعه کنند و پیش بینی می شود که سایت خادم یاری برای ثبت نام در دهه کرامت باز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.