وزیر خارجه آلمان در جریان نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف از پاسخ به سوال کوبنده یک خبرنگار ایرانی سرباز زد.

سوالی که هایکو ماس از جواب دادن به آن طفره رفت

قدس آنلاین: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در جریان نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف که پس از دیدار و مذاکره یک ساعته آنها در تالار آینه وزارت امور خارجه برگزار گردید با سوالی تند و کوبنده از سوی یک خبرنگار ایرانی روبرو شد که انتظارش را نداشتو می شد تغییر حالت چهره او را احساس کرد. به ویژه آنکه تیمی چندین نفره از خبرنگاران آلمانی او را در تهران همراهی می‌کردند.

در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران با وزیر خارجه آلمان پس از آنکه هایکو ماس از رایزنی‌هایش در منطقه و تأکید بر ضرورت کاهش تنش و بازگشت آرامش به منطقه سخن گفت و اظهار داشت این پیم را از منطقه برای تهران آورده است، یکی از خبرنگاران ایرانی از او پرسید: آلمان چگونه می‌تواند برای کاهش تنش در منطقه تلاش کند در حالی که خود به دولت های سرکوبگر در منطقه سلاح می‌فروشد و در گذشته نیز سابقه فروش سلاح شیمیایی به رژیم بعثی در جنگ ایران و عراق دارد؟.

وزیر خارجه آلمان اما بجای پاسخ دادن به سوال این خبرنگار ایرانی درباره این تناقض در رفتار کشور از جواب صریح و در ارتباط با موضوع شانه خالی کرد و گفت: فعلاً در سوریه و یمن جنگ است این جا جنگی نیست.

وی افزود: تنشی که در منطقه وجود دارد بسیار خطرناک است، و ممکن است در یک مکانیسم منطقه‌ای از کنترل خارج شود. باید همه تلاش خود را کنند تا این اتفاق نیفتاد. آلمان در حال حاضر برای کاهش این تنش ها تلاش می کند. قرار است هفته آینده در این رابطه در سوئد نیز مذاکراتی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.