اندیشکده هوور در تحلیلی سیاست ترامپ در قبال مکزیک برای مقابله با مهاجران را نقد کرد و گفت: اگرچه به واسطه قلدربازی مقامات کاخ سفید، ایالات متحده و مکزیک به طور موقت برای مقابله با مهاجران به توافق رسیده‌اند اما این راهکار، مهاجرت را از بین نمی‌برد.

نیک‌پندار/

اندیشکده هوور در تحلیلی سیاست ترامپ در قبال مکزیک برای مقابله با مهاجران را نقد کرد و گفت: اگرچه به واسطه قلدربازی مقامات کاخ سفید، ایالات متحده و مکزیک به طور موقت برای مقابله با مهاجران به توافق رسیده‌اند اما این راهکار، مهاجرت را از بین نمی‌برد. روز چهارشنبه، مقامات مکزیک گفتند از آنجا که اقتصاد مکزیک ضعیف است تنها می‌تواند با مهاجرانی که از آمریکای لاتین مرکزی به سمت آمریکای شمالی می‌آیند مقابله کند.

در ادامه این تحلیل آمده است: سیاست مرزهای بسته مسائل منطقه‌ای را حل نمی‌کند. هرچند که دونالد ترامپ از ابتدا هیچ کشوری را درک نکرده است، اما باید بداند بحران در کشورهای گواتمالا، السالوادور و هندوراس که رهبران فاسد بر آن‌ها حکومت می‌کنند در کنار اقتصادهای فقیر این کشورها، فاجعه آب و هوایی و حوادث خشونت‌بار، عامل اصلی مهاجرت اهالی این کشورها به سمت شمال است. مقامات مکزیک پیشنهاد داده‌اند؛ ایالات متحده تنها می‌تواند با تأمین 10 میلیون دلار برای تجهیزات آبیاری در مناطق روستایی هندوراس مانع از مهاجرت ساکنان این مناطق شود. اما ترامپ در عوض، کمک به این سه حکومت را کاهش داده است.

این اندیشکده در ادامه گفته است: به جای اینکه دیوارها را بلندتر بسازیم و جنگ‌های تجاری راه بیندازیم راه‌حل‌های مؤثرتری هم هست؛ آمریکا باید بر اجرای قوانین داخلی هم اهتمام جدی داشته باشد. ایالات متحده بیشترین میزان مصرف کوکائین در میان اقتصادهای بزرگ را دارد. آمریکا باید به کاهش تقاضای مواد مخدر غیرقانونی توجه کند. همچنین خشونت و سلاح‌هایی که از ایالات متحده به آمریکای لاتین جریان می‌یابد باید مهار شود چرا که کارتل‌ها در سراسر منطقه از قوانین اسلحه آمریکایی استفاده می‌کنند و مطالعه سلاح‌های کشف شده در صحنه‌های جرم نشان می‌دهد که 70 درصد جنایات اسلحه در مکزیک شامل سلاح‌های خریداری شده از آمریکایی‌هاست. به جای افزایش تعرفه‌ها که ممکن است به نارضایتی هم‌حزبی‌های ترامپ بینجامد او باید به فکر انجام چنین راهکارهایی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.