مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه «سرانه فضای آموزشی در منطقه تبادکان ۲.۱ متر مربع است»، گفت: برای رسیدن سرانه فضای آموزشی این منطقه حداقل به میانگین استانی، باید یک اعتبار خاص از سوی نمایندگان مجلس در نظر گرفته شود.

 «تبادکان»، نیازمند اعتبار خاصِ مجلس
به گزارش قدس آنلاین، جاسم حسین‌پور اظهار کرد: سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی در کشور ۵.۲ متر مربع و در خراسان رضوی ۴.۲ مترمربع است. همچنین سرانه فضای آموزشی در منطقه تبادکان مشهد ۲.۱ متر مربع است.
وی ادامه داد: منطقه تبادکان  پایین‌ترین نرخ سرانه آموزشی را در استان دارد. همچنین شهر نوخندان با ۱۶.۲ متر مربع بیشترین سرانه فضاهای آموزشی را در استان دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر چه خیران و اعتبارات را به منطقه تبادکان سوق می‌دهیم اما  باز هم این منطقه پایین‌ترین سرانه آموزشی را در استان دارد. برای رسیدن سرانه فضای آموزشی این منطقه  به میانگین استانی، باید یک اعتبار خاص از سوی نمایندگان مجلس در نظر گرفته شود زیرا با اعتباراتی که در حال حاضر اختصاص داده می‌شود، نمی‌توانیم عقب‌ماندگی ساخت مدرسه در این منطقه را جبران کنیم.
حسین‌پور با اشاره به اینکه «مهم‌ترین علت پایین بودن سرانه فضای آموزشی در منطقه تبادکان  رشد سریع جمعیت و افزایش حاشیه‌نشینی است»، بیان کرد: منطقه تبادکان ۱۳۰ هزار دانش‌آموز دارد و هر دو هفته یک بار یک پروژه آموزشی در منطقه تبادکان مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه «خراسان رضوی سال گذشته در بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی رتبه اول کشور را کسب کرد»، گفت: در سال تحصیلی جدید و از مهرماه ۲۶ پروژه شامل ۱۲۴  کلاس درس در منطقه تبادکان به بهره‌برداری خواهد رسید.  تعهد خیرین برای ساخت پروژه‌های آموزشی  در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۷۰ درصد این رقم تحقق یافته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه «مجمع خیرین مدرسه ساز استان ۳۵۰۰ عضو دارد»، افزود: برای سال جاری۲۳۷ پروژه داریم که شامل ۹۰۰ کلاس درس است. خیران  متعهد شدند از این تعداد، ۱۱۴ پروژه که شامل ۳۱۷ کلاس درس است را به بهره‌برداری برسانند.
حسین‌پور با اشاره به اینکه «اعتبارات ملی برای ساخت مدرسه در سال گذشته ۲۰۶ میلیارد تومان بوده»، عنوان کرد: انتظار داشتیم در سال جاری این اعتبارات دو برابر شود اما به دلیل شرایط اقتصادی و اتفاقاتی همچون وقوع سیل و... احتمال می‌رود اعتبار امسال به اندازه سال گذشته باشد.
وی در مورد سیستم‌های گرمایشی استاندارد در مدارس اظهار کرد: در استان ۴۵ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد بوده‌اند که تعداد زیادی از این کلاس‌ها به این سیستم‌ها مجهز شدند و درحال حاضر ۱۰ هزار کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد داریم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.